ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הוראת בג"ץ

העברת פרטי מסרבי החיסון לרשויות המקומיות תוקפא

לאחר שהחלטת משרד הבריאות להעביר לרשויות המקומיות ת פרטי האזרחים שעוד לא התחסנו, עוררה ביקורת עזה, ואף הוגשה תביעה בנושא. הורה בג"ץ להקפיא עד לדיון בשבוע הבא את העברת המידע לרשויות המקומיות

העברת פרטי מסרבי החיסון לרשויות המקומיות תוקפא
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד הבריאות ביקשו להעביר מידע לרשויות מקומיות שונות על תושביהן המסרבים להתחסן, או כאלו המתעצלים להתחסן, על מנת שאלו יזרזו וידרבנו את תושביהן להתחסן. המהלך עורר ביקורת עזה, והיום (שלישי) הורה בג"ץ להקפיא עד לדיון בשבוע הבא את העברת המידע לרשויות המקומיות.

שופטי בג"ץ הנשיאה אסתר חיות, המשנה חנן מלצר וניל הנדל דנו היום בדיון מיוחד והוציאו צו על תנאי שמורה למדינה לנמק מדוע יש להעביר מידע בנוגע לאי מחוסנים לרשויות ומוציא צו ביניים למנכל משרד הבריאות שאסור לו להורות על העברת מידע לרשויות בנוגע לאי מחוסנים.

בצו בו נכתבה החלטת השופטים נאמר: "ניתן בזה צו על-תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ייקבע כי החוק לתיקון פקודת בריאות העם (מס' 36 – הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (להלן: התיקון לפקודה), התשפ"א–2021 בטל, בשל פגיעתו בזכות החוקתית לפרטיות שלא בהתאם לתנאי פסקת ההגבלה שבחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

ולאחר פירוט הנימוקים ותיאום התשובות של המשיבים השונים הובהר כי: "הדיון בהתנגדות לצו על-תנאי יתקיים ביום שלישי, 16.3.2021, בשעה 09:00. מכוח סמכותנו לפי סעיף 26(2) לחוק בתי המשפט, התשמ"ד-1984 אנו מורים על הרחבת ההרכב שידון בהתנגדות לצו על תנאי להרכב של שבעה שופטים".

רשויות מקומיות בג"ץ קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד