י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השלמה לחיסון

מחקר ישראלי: "התרופה הוותיקה יעילה נגד קורונה"

קופת חולים לאומית בדקה ומצאה: כדור אספירין הפחית בכ-30% את הסיכון להדבקה ואת חומרת המחלה | מומחה לרפואת משפחה: "אספירין הוא גורם מגן ומהווה נדבך נוסף בהגנה"

מחקר ישראלי: "התרופה הוותיקה יעילה נגד קורונה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

האם התרופה הוותיקה והפופולרית אספירין מועילה גם לטיפול בקורונה? מחקר שנערך בקופת חולים לאומית, בבית החולים ברזילי ובאוניברסיטת בר אילן מצא כי מי שנטלו את הכדור היו בסיכון נמוך ב־29% להידבק בקורונה בהשוואה למי שלא נטלו. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".

התברר גם שמשך המחלה אצל נוטלי אספירין היה קצר ביומיים־שלושה לעומת מי שלא נטלו אספירין. המחקר הקיף 10,477 מבוטחי לאומית שעשו בדיקות קורונה במהלך הגל הראשון. עוד נמצא במחקר כי בקרב מי שאושפזו עם קורונה, שיעור התמותה היה נמוך יותר בקרב מי שנטלו אספירין (14%) לעומת מי שלא נטלו (19%).

ד"ר אילן גרין, מ"מ מנהל המחלקה לרפואת המשפחה בלאומית אמר כי: "מצאנו שאספירין הוא חד־משמעית גורם מגן. הכדור השפיע גם על משך המחלה וגם על חומרת המחלה ואפילו על התמותה".

לדבריו, "גם בעידן החיסונים עדיין יש לכך משמעות. ראשית, משום שלא כל האוכלוסייה התחסנה וזה בוודאי נוגע אליהם. שנית, יש פרק זמן שעובר עד שהחיסון משפיע, ונוסף על כך, החיסון לא יעיל ב־%100. ההגנה היא 95% אך לא מלאה, ואספירין יכול להוות נדבך נוסף בהגנה". השימוש באספירין היה פופולרי מאוד במהלך מגיפת השפעת הספרדית ב־1918, אז האמינו שהוא יכול לסייע במניעת הדבקה. האמונה הזו הוכחה כנכונה כמה עשורים לאחר מכן, כאשר מחקרים הדגימו את יעילות התרופה כנגד נגיפי RNA. מחקרים אלו הראו כי נוסף על השפעותיו האנטי־דלקתיות הידועות, אספירין יכול לווסת את התגובות החיסוניות ומאפשר למערכת החיסון להילחם בזיהומים נגיפיים.

קורונה לאומית תרופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד