ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חיסונים במיליארדים יזרקו לפח"

36 מיליון חיסונים: מחלוקת קשה בין אנשי משרד האוצר לבריאות

מחלוקת קשה בין משרדי האוצר והבריאות על רקע כוונת משרד הבריאות להביא לשנה הבאה יותר מ-36 מיליוני חיסונים לישראל. במשרד האוצר דורשים הסברים וחוששים כי חיסונים במיליארדים יזרקו לפח. לטענת אנשי האוצר פרופ' חזי לוי אמר להם "אני לא חייב לכם הסברים". לוי מכחיש

36 מיליון חיסונים: מחלוקת קשה בין אנשי משרד האוצר לבריאות
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי צילום: פלאש 90

"המשימה שלי היא להביא עוד 36 מיליון חיסונים", אמר ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים בתחילת השבוע. ראש הממשלה ציין כי "הקורונה היא דבר שצריך להתמודד איתו לאורך זמן. צריך להביא עשרות מיליוני חיסונים, וזו תחרות קשה". הוראתו של ראש הממשלה בדבר הבאת מיליוני החיסונים הובילה למחלוקת חריפה בין משרדי האוצר והבריאות.

בדיונים שערכו משרד הבריאות עם האוצר עלה כי ישראל תזדקק אף ליותר מ-36 מיליון חיסונים ובמשרד האוצר חוששים כי חיסונים בעלות של מיליארדי שקלים יזרקו לפח בגלל שלא יהיה בהם צורך.

לטענת האוצר החוזים דרקוניים וכוליים יבוא מסיבי של חיסונים בבת אחת ולא חלוקה לפי צורך מה שיוביל לחיסונים שיזרקו לפח.

אנשי משרד האוצר דרשו הסברים באשר לצורך בכמות החיסונים הגדולה, וטענו כי עוד לא ברור כמה זמן נמשכת יעילות החיסונים לאחר קבלת מנה שנייה, ואחת לכמה זמן יצטרכו האזרחים להתחסן.

במשרד הבריאות מנגד, סוברים כי שיש צורך במנות גדולות של חיסונים, אך לא מנפקים לאוצר הסברים לוגיסטיים כיצד התנהלו איתם ביעילות שלא יזרקו.

במשרד האוצר טוענים כי כאשר דרשו הסברים ממשרד הבריאות, מנכ"ל המשרד, הפרופ' חזי לוי הטיח בהם: "אני לא חייב לכם הסברים". לוי הכחיש ל'ידיעות אחרונות' כי אמר כך לבכירי האוצר.

אתמול התייחסה לנושא ד"ר שרון אלרעי־פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "לא ידוע הרבה על תוקף החיסונים", היא אמרה. "אלה חיסונים חדשים, ולכן אנחנו לא יודעים כמה זמן הנוגדנים מחזיקים. ההחלטות של משרד הבריאות תהיינה מקצועיות שמבוססות על מידע בספרות המקצועית".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מסר בתגובה: "כל מה שנאמר שאמרתי הוא הדלפה מרושעת, שקר וכזב. הייתי היחיד שהסביר גם למנכ"ל האוצר וגם לחשב הכללי את השיקולים שלנו, וכל מה שנאמר על הפגישה זה הדלפות מרושעות ושקריות".

ממשרד האוצר נמסר: "החלטות מסדר גודל זה, בעלות של מיליארדי שקלים, ראוי שיתקבלו לאחר תהליך של בחינה מעמיקה, בחינת תרחישים אפשריים שונים והנמקה מקצועית מבוססת. משרד האוצר העביר למשרד הבריאות שאלות בעניין הביסוס המקצועי לצורך ברכש עשרות מיליוני החיסונים, אך טרם התקבלה התייחסותו המקצועית המלאה".

חיסון לקורונה פרופ' חזי לוי משרד הבריאות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד