ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האטה את היישומון

רוסיה נגד טוויטר: מאיימת לחסום את האפליקציה

לאחר שטוויטר סירבה לדרישת הרשויות ברוסיה להסיר תכנים המעודדים מחאות נגד פוטין במדינה, רוסיה האטה את השירות למשתמשים ומאיימת להפסיקו לחלוטין

רוסיה נגד טוויטר: מאיימת לחסום את האפליקציה
ולדימיר פוטין\\אלכסיי נבאלני צילום: קובי גדעון-לע"מ \ באדיבות המצלם

‏לאחר סירובים מצד טוויטר להסיר תוכן הקורא בין היתר לקחת חלק במחאות התמיכה בנבלני - רוסיה הודיעה כי היא מאטה את מהירות השירות באפליקציה לכל המשתמשים במדינה. מוסקבה מזהירה - השלב הבא עלול להיות חסימה מוחלטת.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', רוסיה האטה את המהירות של טוויטר בגלל "כישלון של החברה להסיר תוכן אסור". המשרד שעוקב אחרי הרשתות החברתיות ברוסיה, הודיע ביום רביעי כי הוא מגביל את השימוש בטוויטר בכך שהוא מאט את מהירותו, המשרד מאשים את פלטפורמת המדיה החברתית בכך שהיא שוב ושוב "לא הסירה תוכן אסור מהפלטפורמה".

הרוסים מאיימים לחסום את השירות לחלוטין ואמרו כי היו בו יותר מ-3,000 פוסטים המכילים "תוכן לא חוקי" החל מיום רביעי.

הרוסים זועמיםעל כך שטוויטר מאפשרת לתומכי האפוזיציה לפרסם על הפגנות נגד פוטין. טוויטר, כמו עוד רשתות חברתיות אמריקאיות אחרות, נמצאת בשימוש נרחב ברוסיה על ידי בעלי בריתו של מבקר הקרמלין, אלכסיי נבלני, שמרצה עונש מאסר פוליטי, מהלך שהביא למחאות ארציות.

"ההאטה תחול על 100% מהמכשירים הניידים ועל 50% מהמכשירים הלא ניידים", כך נכתב בהצהרה באתר האינטרנט של המשרד. "אם טוויטר תמשיך להתעלם מדרישות החוק, אמצעי האכיפה יימשכו בהתאם לתקנות, והתגובה תהיה כל הדרך לחסימה", נכתב.

בדצמבר האחרון תמכו חברי הבית התחתון של הפרלמנט בקנסות חדשים גדולים לפלטפורמות שלא יצליחו למחוק תוכן אסור, והצעת חוק נוספת עברה שתאפשר להגביל אותם אם הם "מפלים" את התקשורת הרוסית.

רוסיה טוויטר אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד