י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מפחיד ובלתי צפוי

משאית התפרקה באמצע כביש 6 והתנגשה בעוצמה במכוניות • צפו

בתאונה שהתרחשה הבוקר (רביעי) בכביש 6 לכיוון צפון, תועדה משאית כשהיא מתפרקת לשניים כשהחלק הקדמי הסתובב לכיוון הנתיב השמאלי, מה שגרם לה להתנגש בעוצמה בשתי מכוניות | האדם שתיעד את הסרטון: "שום דבר לא הכין אותי לדבר כזה מפחיד"

משאית התפרקה באמצע כביש 6 והתנגשה בעוצמה במכוניות • צפו
התאונה הבוקר בכביש 6 צילום: מתוך הסרטון

התאונה אירעה הבוקר (רביעי) בכביש 6 לכיוון צפון, קצת אחרי קטע הכביש של המנהרה לכיוון נחשונים.

שלומי שצילם את הסרטון סיפר: "נסעתי בכביש 6 והכל היה רגוע ושליו וברגע אחד הכול השתנה. החלק הקדמי של המשאית הסתובבה שמאלה בצורה חדה ופגעה בשני כלי הרכב שנסעו לידה. שום דבר לא הכין אותי לדבר כזה מפחיד. יצאתי מהרכב כדי להגיש עזרה  וראיתי שנהג הרכב בצבע לבן יצא גם הוא ועמד על רגליו. ראיתי שמדובר בחבלות קלות בלבד".

תיעוד התאונה הבוקר בכביש 6. קרדיט: עמותת אור ירוק.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במזל גדול התאונה הסתיימה בפציעות קלות ובנזק לכלי הרכב אבל התוצאה יכולה הייתה להיות קשה וקטלנית יותר. משאיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקן במצבת כלי הרכב בעיקר בשל המשקל הרב, המהירות ומרחק הבלימה הארוך. ענף הרכב הכבד סובל מבעיות קשות ומחוסר הסדרה רב שנים, אשר בא לידי ביטוי גם בתאונות הדרכים הקטלניות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ליישם את המלצות מבקר המדינה שפורסמו לאחרונה כדי לצמצם באופן משמעותי את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות דרכים קטלניות. כל תאונה כזאת עלולה להסתיים בתאונה רבת נפגעים, ממש כמו פיגוע המוני והסרטון ממחיש שעד כמה הדברים הסכנה גדולה ".

 מתחילת שנת 2021 נהרגו 14 בני אדם בתאונות דרכים במעורבות משאיות, נתון דומה לתאריך המקביל בשנה שעברה, וזאת למרות הסגר הארוך שהיה בחודש ינואר.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה מעורבות בממוצע 762 משאיות מעל 3.5 טון בתאונות דרכים, כ-60 מהן מעורבות בתאונות דרכים קטלניות (הרוג אחד לפחות) ו-142 משאיות מעורבות בתאונות קשות (ממוצע נתונים לעשור האחרון 2011-2020).

כביש 6 אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד