י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פי 5 במצב קריטי

מחקר: הגל השלישי היה קשה בהרבה מקודמו

ממחקר שנערך עולה כי בגל השלישי עלה אחוז התפוסה במחלקות הקורונה בשיעור של 270% ביחס לגל השני. בנוסף, נרשם זינוק בשיעור של 280% במספר הילדים המאושפזים. זינוק נרשם גם במספר המאושפזים במצב קשה וקריטי

מחקר: הגל השלישי היה קשה בהרבה מקודמו
מחלקת הקורונה של ברזילי צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ברזילי

מחקר של המרכז הרפואי ברזילי שבחן את נתוני התחלואה והאשפוז בגל השני והשלישי של הקורונה מעלה, כי בגל השלישי עלה אחוז התפוסה במחלקות הקורונה בשיעור של 270% ביחס לגל השני. בנוסף, נרשם זינוק בשיעור של 280% במספר הילדים המאושפזים, וכן נרשם זינוק משמעותי במספר המאושפזים במצב קשה או קריטי – יותר מפי 5.

מניתוח נתוני שלושת גלי הקורונה, במרכז הרפואי ברזילי, עולה שגל תחלואת הקורונה השלישי היה גדול ומשמעותי הרבה יותר מקודמיו, ונרשמה אף תחלואה משמעותית בקרב ילדים ונשים בהריון.

סך הכל, בשלושת הגלים אושפזו במרכז הרפואי ברזילי 1,726 חולי קורונה: 103 בגל הראשון, 435 בגל השני, 1,188 בגל השלישי.

עוד עולה מהנתונים, כי נרשם זינוק במספר הילדים עד גיל 18 שאושפזו בבית החולים בעקבות הקורונה: אפס מאושפזים בגל הראשון, 73לעומת בגל השני ו-208 בגל השלישי. גם במספר היולדות המאושפזות נרשם זינוק אפס בגל הראשון, 8 בגל השני ו-20 בגל השלישי.

בימי האשפוז דווקא חלה ירידה, 17 בממוצע בגל הראשון, 7 ימי אשפוז בגל השני, ו-6 בגל השלישי, וירידה נוספת נרשמה באחוז המונשמים, 9% בגל הראשון, 5% בגל השני ו-3% בגל השלישי.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי אמר כי "גל התחלואה השלישי, שלשמחתנו בהחלט הגיע לסיומו בימים האחרונים, ללא ספק היה מהקשים והמורכבים שידענו. פתחנו מחלקות קורונה חדשות, טיפלנו באלפי חולים במיון ובמעל 1,000 מאושפזים, רובם במצב קשה, כמעט בכל יום הובלנו לחדרי הלידה יולדת מאובחנת, לעתים במצב קשה, וראינו ילדים עם תסמינים של חולים מבוגרים".

לדבריו, "הגל הזה נעצר בעיקר עקב היענות הציבור למבצע החיסונים, ואני שב וקורא לכל מי שעדיין לא התחסן למהר לעשות זאת. בנוסף, ראוי לשוב ולומר תודה ולהצדיע לצוותים המופלאים של ברזילי – מסירותכם, המחויבות והמקצועיות שלכם עשו את ההבדל והצילו חיים".

קורונה המרכז הרפואי ברזילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד