כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היסטוריה כפולה?

דיווח: מגעים מתקדמים לפגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי

שבוע וחצי לבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שולף כהרגלו בזמן הנכון מהלך דרמטי. אחרי שדווח בשעות האחרונות כי נתניהו ימריא מחר לביקור בזק באמירויות ויפגוש את יורש העצר, הערב מדווח כי נתניהו מנהל מגעים עם סעודיה בכדי להשיג מפגש גם עם יורש העצר הסעודי

דיווח: מגעים מתקדמים לפגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי
נתניהו בטיסה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר שפורסם היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר במפתיע לאיחוד האמירויות כדי לפגוש את יורש העצר מוחמד בן זאיד, בשעה האחרונה מדווח כי נתניהו במגעים לפגוש את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

‏על פי הדיווח של גילי כהן ב'כאן 11', ישנם מגעים מתקדמים לפגישה מחר באיחוד האמירויות בין נתניהו ליורש העצר הסעודי, אם הפגישה אכן תקרה, זאת תהיה רעידת אדמה עולמית, והפלסטינים ישתוללו מזעם.

באופן לא מפתיע הדיווח הזה מגיע מכיוון איחוד האמירויות, וזאת על רקע יחסי האיבה בין הרשות הפלסטינית לאמירויות והכעס על הסכם הנורמליזציה שחתמה עם ישראל.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אמש הגיעה הנקמה, וטו של הרשות הפלסטינית מנע את הצטרפות איחוד האמירויות לפורום הגז של מזרח הים התיכון, שבו חברה גם ישראל.

אמש נערך בקהיר פורום הגז של מזרח הים התיכון עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, ושרי האנרגיה של מצרים, ירדן, איטליה, יוון, קפריסין והרשות הפלסטינית. כך דיווח עמיחי שטיין ב'כאן 11'.

בקשות ארה"ב להצטרף כמשקיפה וצרפת כחברה מן המניין התקבלו אבל - בקשת איחוד האמירויות נדחתה. מי שהצביע נגדה היה הנציג הפלסטיני. מאחר וכל החלטה בארגון מתקבלת רק פה אחד - ולכן ההתנגדות הפלסטינית מנעה את הצטרפות האמירויות.

גורמים המעורים בפרטים מספרים כי השרים האירופים היו מופתעים מההתנגדות של הנציג הפלסטיני ושאלו אותו אם הוא מוכן להימנע - אך הוא הבהיר שהוא משאיר את הצבעת ההתנגדות לצירוף האמירתים כמשקיפים והבקשה נדחתה.

בנימין נתניהו מוחמד בן סלמאן מוחמד בן זאיד איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד