ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"ספק אם דבריו כוונו אל היועמ"ש"

הפרקליטות סגרה את התיק נגד מיקי זוהר

אנחת רווחה הערב בבית משפחת זוהר שבקרית גת. שבוע וחצי לבחירות, מודיעה הערב פרקליטות המדינה על סגירת התיק נגד ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה שנחקר ונחשד בכך שאיים בשידור חי על היועץ המשפטי לממשלה | הפרקליטות קובעת כי ספק אם דבריו כוונו כלפי היועמ"ש

הפרקליטות סגרה את התיק נגד מיקי זוהר
בכנסת צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ממלא מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט היום (רביעי) לאמץ את המלצת פרקליטת מחוז מרכז, רחל אבישר, ואת המלצות המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ מיקי זוהר, וזאת בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין".

כזכור, חבר חבר הכנסת זוהר נחקר באזהרה, לאחר שבראיון ברדיו התבטא באופן שהעלה חשד סביר לעבירה של סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה.

בהודעה מטעמו של איסמן נאמר כי "לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, כאמור, על סגירת התיק". בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

עוד צוין בהחלטה, כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא.

נוסף על כך, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של חבר הכנסת זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

כמו כן צוין בהחלטה, כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, ובכלל זה דברים שאמר בחקירתו וכלל דבריו בריאיון, הוא הגיע למסקנה כי בסופו של יום, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

לסיום הדגיש מ"מ פרקליט המדינה, כי אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי.

מיקי זוהר סגירת תיק אביחי מנדלבליט סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד