י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דמוקרטיה נוסח חמאס

הניצחון הדחוק של סינוואר: "מקוצץ כנפיים"

הבחירות להנהגת חמאס שהיה נדמה כי יעברו בשלווה עם מצג שווא של דמוקרטיה ברצועה, הפתיעו מאוד את הצד הישראלי לנוכח המאבק הצמוד בין דמות אלמונית יחסית לבין המנהיג הוותיק יחיא סינוואר | צפו בפרשנות של גל ברגר

הניצחון הדחוק של סינוואר: "מקוצץ כנפיים"
יחיא סינוואר עם יריבו צילום: צילום מסך

נדמה שהדרמה בצמרת חמאס הפתיעה מאוד את הצד הישראלי, כשלפתע נדמה כי גם בקן הטרור, רצועת עזה, מתנהלת דמוקרטיה של ממש.

מי שחשב כי יחיא סינוואר יזכה בתפקידו כמנהיג חמאס ברצועה בקלילות והבחירות שקיימו בארגון נערכו למראית עין בלבד, הופתע כאשר לרגע היה נדמה כי סינוואר מפסיד למתמודד אלמוני יחסית, ניזאר עוודאללה.

היום (רביעי) בתום ההצבעה סינוואר אכן ניצח, אך במספר מועט של קולות והפרשן לענייני ערבים גל ברגר מסביר ב'כאן 11' כי זו נורת אזהרה לסינוואר על זעם גובר בארגון בעיקר בגלל המצב הכלכלי הקשה ברצועה.

מקורות בחמאס אמרו ל'כאן חדשות' כי יחיא סינוואר יהיה חייב להשתנות ולעדכן את מדיניותו לאור האופוזיציה שנשמעה נגדו מתוך חמאס. "זה לא אותו סינוואר מהיום, זה סינוואר חדש. הוא מקוצץ כנפיים וקיבל הרבה פחות קולות מכפי שקיבל בבחירות הקודמות ב-2017", אמרו המקורות.

לטענתם, הקרב שהתנהל בצמרת חמאס על תפקיד מנהיג חמאס לארבע השנים הקרובות היה אמיתי ולא מצג שווא של דמוקרטיה. "מה חשבתם, שרק אצלכם יש דמוקרטיה? גם אצלנו יש דמוקרטיה וגוונים שונים. אנחנו לא זוכרים עימות כזה בעבר כמו שהיה ביממה האחרונה. הייתה אפשרות אמיתית שסינוואר יפסיד את הבחירות".

יחיא סינוואר רצועת עזה חמאס גל ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד