כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
% החרדים שמתכוונים לצאת להצביע

ארבע מפלגות סביב אחוז החסימה; בנט פותח פער על סער

13 ימים לבחירות, סקר חדש מתפרסם הערב מציג ירידה במנדט לליכוד וליש עתיד. מרצ עוברת את אחוז החסימה אחרי פעמיים בחוץ, בנט פותח פער על סער, שהופך למפלגה הרביעית בגודלה בכנסת. 4 מפלגות סביב אחוז החסימה, בהן 'הציונות הדתית'  ו'כחול לבן' | בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, מתמקם לפיד שני אחרי נתניהו

ארבע מפלגות סביב אחוז החסימה; בנט פותח פער על סער
נתניהו, סער ובנט במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

13 ימים לבחירות, ומסקר חדשות 12 שפורסם הערב (רביעי) עולה כי מרצ עוברת את אחוז החסימה, וימינה של בנט עוקפת את תקווה חדשה של סער ופותחת פער משמעותי.

מהסקר עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת השלטון הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת סקר 28 מנדטים, כשבמקום השני יש עתיד של יאיר לפיד עם 19 מנדטים.

כאמור, ימינה של בנט עם 13 מנדטים, לעומת תקווה חדשה של גדעון סער שיורדת ומקבלת 11 מנדטים בלבד. המשותפת נחלשת גם היא ומקבלת 9 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט, כשש״ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים לעומת 9 כיום ויהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים, ׳העבודה של מיכאלי עם 6. כחול לבן, מרצ והציונות הדתית של סמוטריץ סוגרות את הרשימה עם 4 מנדטים לכל אחת.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה לפי הסקר שערכנו: רע"מ בהנהגת מנסור עבאס קרובה מאוד לעבור עם 3.1% תמיכה - ואחריה המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם 2.1% - מפלגה שבאף סקר של חדשות 12 לא עברה את אחוז החסימה ושעם תחילת מערכת הבחירות, אף הייתה קרובה יותר לעבור - זאת בניגוד למצב כיום.

לפי נתוני הסקר, גוש תומכי נתניהו יחד עם ימינה קרוב מאוד ל-61 מנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלה: לנתניהו יש 47 מנדטים שתומכים בו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) ואם מצרפים אליהם את ימינה של בנט עם 13 המנדטים שלה - יש לגוש הזה 60 מנדטים - מרחק של מנדט אחד בלבד מהקמת ממשלה. גם בסקר הקודם שערכנו, לגוש הזה היו 60 מנדטים.

לגוש מתנגדי נתניהו, לעומת זאת, יש אפשרות להקים ממשלה - אם בנט יחבור אליו. לגוש המפלגות הזה יש 60 מנדטים (יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ) - אך אם מורידים את הרשימה המשותפת מהספירה ומוסיפים את ימינה - יש לגוש 64 מנדטים שיאפשרו להקים ממשלה, אך כזו שתשתרע מימינה ועד מרצ.

בשאלת העדפה לראשות הממשלה, 35% השיבו שהם מעדיפים שזה יהיה בנימין נתניהו, 20% מעדיפים את יאיר לפיד, 12% את גדעון סער ו-10% את נפתלי בנט. 15% מהנשאלים השיבו שהם לא מעדיפים אף אחד מהם ו-8% לא יודעים.

בנוסף, 55% מתומכי גוש הימין-חרדים השיבו שהם בסך הכל לא תומכים בהקמת ממשלה בתמיכת עבאס, 28% אמרו שהם בסך הכל תומכים. לעומתם, בקרב מי שהגדירו עצמם תומכים באחת המפלגות מגוש מתנגדי נתניהו , 49% תומכים בהקמת ממשלה בהשתתפות או בתמיכת הרשימה המשותפת, בעוד 43% לא תמכו.

בקרב גוש הימין-חרדים, 72% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו - ובקרב הגוש שמתנגד לנתניהו, 73% השיבו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו. בקרב מצביעי ימינה - 65% אמרו שהם בטוחים או חושבים שיצביעו - ו-61% מתומכי המפלגות הערביות השיבו כך.

כשבוחנים את כוונת ההצבעה בבחירות לפי חלוקה למפלגות, עולה ש-82% מתומכי מרצ מתכוונים לבוא להצביע, 72% מתומכי יש עתיד, 78% מתומכי הציונות הדתית וכחול לבן, 75% ממי שמתכוונים להצביע למפלגת העבודה ויהדות התורה, 72% ממצביעי הליכוד ו-70% ממי שמתכוון להצביע לש"ס.

המפלגות שבתחתית הרשימה כשבוחנים את כוונת ההצבעה של תומכיהן: 69% לרע"מ, 66% לתקווה חדשה של סער, 65% לימינה של בנט, 60% לרשימה משותפת ורק 59% מקרב מי שאמר שיצביע לישראל ביתנו בטוח או חושב שיבוא להצביע.

מזמין הסקר: חברת החדשות, עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 10/3/2021, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 509, מספר המתבקשים להשתתף: 3,425, טעות הדגימה המרבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

סקר מנדטים מנו גבע מדגם נפתלי בנט אחוז החסימה בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד