י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החוק הנורבגי

שני ניצולי שואה מסורבים לעבור לבית אבות יהודי

מועצת עיר נורבגית מסרבת לדרישתם של שני ניצולי שואה לעבור לבית האבות היהודי היחיד במדינה שממוקם בבירה אוסלו, בניגוד לחוק במדינה

שני ניצולי שואה מסורבים לעבור לבית אבות יהודי
אילוסטרציה צילום: pixabay

מועצת עיר בנורבגיה מסרבת לאפשר לשני ניצולי שואה לעבור לבית האבות היהודי היחיד במדינה בבירה אוסלו. עיריית סקיין דחתה מוקדם יותר השנה את בקשתם של לייף ארילד בן ה-86 ומבוגר נוסף, מכיוון שהעיר "יכולה לספק הצעה טובה ומספקת" באופן מקומי, כך אמר השבוע דובר העירייה לעיתון Varden.

החוק בנורבגיה קובע כי מבוגרים זכאים לפתרונות דיור במימון המדינה. אם לא ניתן לענות על צרכיהם באזור מגוריהם, הם מופנים למתקנים מתאימים במקום אחר. עיריית מגוריו של האדם משתתפת בעלויות הנוספות הקשורות להפניה מחוץ לעיר. העירייה מטפלת בבקשת ההפניה של האדם.

"זה מגוחך," אמר ארווין קון, ראש ארגון Mosaiske, הקבוצה היהודית העיקרית בנורבגיה, לסוכנות הידיעות היהודית JTA. "הסירוב לאפשר לארילד ולניצול שואה נוסף לעבור למושב זקנים באוסלו, וסירובו של סקיין לשלם, לא נובע מעוינות ליהודים אלא מבורות. זה עדיין גורם לכאב", אמר.

בית האבות היהודי נמצא בסמוך לבית הכנסת המרכזי של אוסלו ו"הם מתמודדים עם טראומות התושבים, שלעתים קרובות צצות בשלב מאוחר בחייהם", אמר קון. "האוכל כשר והם חוגגים שבת, ויש האומרים שבגלל זה הם חיים יותר במרכז היהודי".

נורבגיה ניצולי שואה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד