ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"התבטאות לא חכמה"

מבוכה; מנכ"ל הרשת הודה: 'ילדיי נשלחו לחינוך הכי טוב - אשכנזי'

הבחירות הנוכחיות עוררו את השד העדתי וסאגת חניכי תנועת ש"ס הלומדים במוסדות אשכנזים - צפה מעל השטח | הבוקר התראיין מנכ"ל רשת החינוך הספרדית לשעבר ומועמד מטעם המפלגה בהווה והודה כי גם הוא שולח למוסדות אשכנזים | השר דרעי הגיב בחריפות לדברים | האזינו

מבוכה; מנכ"ל הרשת הודה: 'ילדיי נשלחו לחינוך הכי טוב - אשכנזי'
דרעי וחיים ביטון צילום: יעקב כהן, פלאש 90

ברקע הדיון בין דגל התורה לש"ס, האם בוגרי ותלמידי המוסדות האשכזנים, גם אלו הספרדים אמורים להצביע ליהדות התורה, הציפה מחדש את הסוגיה של החינוך האשכנזי לעומת הספדדי, כשמרבית צמרת ש"ס וילדיהם התחנכו ועודם מתחנכים במוסדות האלה.

הבוקר (חמישי) נשאל בנושא מי שהיה עד לא מזמן מנכ"ל רשת החינוך הספרדית וכיום מועמד במקום חמש ברשימת ש"ס לכנסת, והוא הודה כי שלח את ילדיו למוסדות אשכנזים כיוון שלדבריו אלה טובים יותר משל הספרדים שעדיין צריכים תיקון, כשלטענתו בזמן האחרון תנועת ש"ס עובדת על הבעיה הזו.

בראיון ליקי אדמקר ודוד חכם ברדיו 'קול ברמה' אמר חיים ביטון, "אני עוסק בחינוך מעל 20 שנים, את המלחמה הזאת של כל אבא ואמא על הילדים שלהם, שהם מוכנים לוותר על הכל בשביל חינוך ילדים, אם יש דבר שלא מוותרים עליו בגלל פוליטיקה ושום דבר אחר זה חינוך".

על עצמו סיפר ביטון, "הייתי במגדל העמק, למדתי בתלמוד תורה ספרדי ואח"כ בישיבה אשכנזית, ההורים שלי שלחו אותי בגלל שבאותה סיטואציה החינוך האשכנזי היה טוב יותר", לאחר מכן ניסה ביטון להתפלפל, "זה לא שהחינוך יותר טוב תחת חינוך אשכזני, אלא זה עובדתי שזו אחת הבעיות של הציבור הספרדי שבשבילה נועדה תנועת שס, המטרה היא להביא לגאווה של הספרדים ולהביא למצב שהמוסדות הספדדים יהיו הכי טובים שיש".

עוד הסביר ביטון בראיון שמוגדר בתוך המפלגה כ'פיגוע בקמפיין', כי כיום כבר הוקמו מספר מוסדות ספרדים בערים החרדיות, אך את ילדיו הוא שלח דווקא למוסדות אשכנזים, "חיפשתי לילדיי מקום הכי טוב לחינוך, לצערי הרב כמנכ"ל רשת החינוך, לצערינו תנועת שס לא סיימה את עבודתה להגיע למצב שיש לנו את החינוך הטוב ביותר", כשהוא מבהיר בסוף הראיון כי "אם היה לי ילד צעיר, הוא היה לומד בתלמוד תורה של רשת החינוך הספרדי", - כאלה שהוקמו לאחרונה.

לאחר כמה דקות התראיין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בגל"צ שם הוא נשאל על דבריו מעוררי הסערה של ביטון, דרעי השיב והגדיר את הדברים כ"התבטאות לא חכמה", תוך שהוא מנסה לגמד את הנזק, "אסביר מה הוא ניסה לומר, בעיקר הבנות, הן רוצות להכנס למוסודת לימוד יחד עם החברות שלהן, שם באמת ש"ס לא סיימה את עבודתה בגלל שאצל הבנים פתחנו תלמודי תורה מגיל 3 בכל הארץ".

"היום" הוסיף השר "אפילו האברכים שלמדו בישיבות אשכנזיות לכתחילה מעדיפים ללמוד במוסדות ספרדים".

"את תחום הבנות לא השכלנו לשנות כי רצינו אחדות", הודה דרעי, "מה שקורה זה שבת שמסיימת כיתה ח׳ עם חברות שלה אשכנזיות, פתאום האשכנזיות מתקבלות לסמינרים האשכנזים והספרדיות גם רוצות ללכת לשם, אנחנו הולכים להתנפל בכל הכוח להקים סמינרים לכל הבנות שלנו אבל זה לוקח זמן".

חיים ביטון מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד