י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פגע קשות ביחסים"

דיווח: לפיד וברק פעלו לסכל את טיסת נתניהו

לפי דיווח ב'ישראל היום' ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק פעל יחד עם יו"ר 'יש עתיד' לפיד כדי לסכל מול הירדנים את טיסתו של נתניהו לאיחוד האמירויות. הירדנים זועמים על ביטול הגעתו לירושלים של נסיך הכתר ולפי הדיווח הוא היה אמור להיוועד עם לפיד בישראל

דיווח: לפיד וברק פעלו לסכל את טיסת נתניהו
יאיר לפיד/אהוד ברק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 / פלאש 90

ביטול טיסת ראש הממשלה לאיחוד האמירויות מעורר סערה פוליטית, בלשכת ראש הממשלה מאשימים את ירדן שכועסת על ביטול ביקור נסיך הכתר, ודיווח ב'ישראל היום' מספר כי מי שפעלו נגד טיסת נתניהו היו יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

על פי הדיווח, יאיר לפיד וראש הממשלה וברק פעלו מול גורמים ברבת עמון במטרה לטרפד את טיסת נתניהו לאבו דאבי, ב'ישראל היום' דווח כי לפיד אף היה אמור להיפגש עם הנסיך בעת ביקורו בישראל, ביקור שביטול בטענה של מחלוקת על סידורי אבטחה.

שר הביטחון בני גנץ מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך פגע ביחסים בין ישראל לירדן, לדבריו, "ירדן היא שותפה אסטרטגית של ישראל, יחסינו הביטחוניים והמדיניים הם אבן יסוד בתפיסת הביטחון הלאומי שלנו. אני מבקש להדגיש, שישראל מחויבת להסכמים ביננו לבין הירדנים, ורוחשת כבוד רב לממשל הירדני ולמלך עבדאללה".

"לצערי", תקף גנץ, "בהתנהלותו בשנים האחרונות נתניהו פגע קשות ביחסים עם ירדן, מה שהביא לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל- ביטחונית, מדינית, וכלכלית. אני באופן אישי ומערכת הביטחון כולה, נמשיך לפעול לחיזוק היחסים עם ירדן בכל הרמות, וביסוס הקשרים עם כל מדינות האזור, בדגש עליה ועל מצרים, שעימן יש לנו הסכמי שלום יציבים במשך שנים ארוכות".

מלשכתו של לפיד נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר, מעולם לא נקבעה שום פגישה כזו".

הצד הירדני

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, אומר כי ישראל ניסתה לכפות סידורים ברגע האחרון על ביקורו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, למרות הסיכומים המוקדמים ואז החליט יורש העצר הירדני לבטל את ביקורו.

דבריו של ספדי: "יורש העצר רצה לבקר ביקור דתי במסגד אל-אקצא ולהלתפלל בלילת אל-אסראא אל-מערג', אירוע חשוב למוסלמים. תיאמנו עם הישראלים את הסידורים לביקור. ברגע האחרון ישראל רצתה להטיל דברים חדשים ולשנות את התוכניות. וזה היה מגביל את המוסלמים בלילה הקדוש".

עוד אמר שר החוץ, כי "יורש העצר לא רצה להטיל את ההגבלות האלו על המוסלמים בלילה הקדוש. והוא ביטל את הביקור מתוך כבוד למקדסיים והתפילה בלילה הקדוש. מסגד אל-אקצא על כל שטחו זה מקום תפילה למוסלמים. אין ריבונות ישראלית עליה, היא בירושלים הכבושה. לא נקבל אף התערבות ישראלית בנושאיה. אל-ווקף הם היחידים שיכולים לנהל את העניין. הביקור בוטל מהסיבות שאמרתי. ישראל נסגה מההסדר שסיכמנו עליו וניסתה להטיל סידור חדש שלא קיבלנו". כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים בפריז עם שרי החוץ של מצרים, צרפת וגרמניה.

ירדן אהוד ברק יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד