י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תו ירוק גם לצרפת

חבר הפרלמנט זעם והשמיים נפתחו לטיסות

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב זעם על סירובה של צרפת לקדם הסכם דרכון ירוק מול ישראל ואמר: "מצער מאד. דבקים בחשיבה המיושנת וחוזרים על טעויות העבר" | בינתיים, החל מהבוקר תתאפשר טיסה לצרפת

חבר הפרלמנט זעם והשמיים נפתחו לטיסות
מאיר חביב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לפני כחודש, ב-15 לפברואר השנה, הציע חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב לראש משלת ישראל בנימין נתניהו לשכפל את ההסכם שנחתם עם יוון בנוגע לדרכון ירוק בין המדינות ולהתאים אותו לצרפת על מנת לאפשר למחוסנים מצרפת ומישראל לטוס בחופשיות.

לאחר שקיבל את הסכמתו העקרונית של ראש הממשלה, פנה חביב במכתב לנשיא צרפת עמנואל מקרון והציע לו לקבל את ההצעה הישראלית.

השבוע התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו בערוץ i24 הצרפתי וחזר על הדברים: "אני רוצה לקדם מול עמנואל מקרון את מה שעשיתי עם ראש ממשלת יוון או נשיא קפריסין, כלומר לאפשר דרכון ירוק על מנת שאנשים יוכלו לטוס הלוך ושוב ללא הפרעה".

בעקבות הריאיון עם נתניהו, פרסמו בתקשורת הצרפתית את תגובתו של ארמון האליזה: "דבריו של בנימין נתניהו מחייבים רק אותו. זה עוד מוקדם. צרפת לא מתכוונת, נכון להיום, להסדיר את הנושא באופן דו-צדדי. אם דרכון ירוק ייכנס לתוקף זה יוחלט ברמה האירופית, באמצעות המנדט שניתן לנציבות האירופית."

חבר הפרלמנט מאיר חביב הגיב לדברים ואמר: "אני מצר מאד על הדברים שפורסמו בנוגע לסירובה של צרפת לקבל את ידה המושטת של ישראל. לרוע המזל, המציאות היא שמסע החיסונים הצרפתי כאן הוא פיאסקו למחצה, ששיעור המחוסנים נמוך מאוד, ורק 6% מהאוכלוסייה מחוסנת. ומנגד, ישראל היא המדינה המקדמת בעולם בנושא. החיסון עובד, ישראל פותחת מחדש את המסעדות, הברים, בתי הקולנוע שלה, החיים חוזרים למסלולם. הישראלים חתמו על הסכמים עם יוון וקפריסין קודם ולאחר מכן דנמרק, אוסטריה, צ'כיה, הונגריה - כולם אגב מדינות חברות באיחוד האירופאי. רציתי שצרפת תהיה בצד של המדינות המתקדמות והמתפתחות בנושא אך לצערי אנחנו שוב עומדים במקום, דבקים בחשיבה המיושנת שלנו וחוזרים על שגיאות העבר. זה מאד מצער אותי, במיוחד לאור העובדה שמאות אלפי אנשים, ישראלים בעלי אזרחות צרפתית ויהודים צרפתים כאחד לא יכולים מזה שנה לראות את קרוביהם ומתמודדים עם מציאות קשה מאד".

שעות לאחר מכן דיווח העיתונאי בן יניב ב'כאן' כי צרפת מצטרפת לרשימת המדינות שישראלים יוכלו לטוס אליהן, כפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות האחרונות.

חבר הפרלמנט מאיר חביב הגיב לנושא ואמר: "אני מקדם את הנושא מזה חודשים מול משרד החוץ הצרפתי ומול הנשיא מקרון. מדובר בבשורה משמעותית מאד עבור עשרות אלפי הצרפתים המתגוררים בישראל עליהם נאסרה הכניסה לצרפת - חוץ ממקרים חריגים. ערב חג הפסח מדובר בבשורה משמחת מאד. יחד עם זאת, מאד מצער שצרפת לא מוכנה לקדם הסכם של דרכון ירוק מול ישראל - הסכם שיכל לאפשר מעבר חופשי בין המדינות בקרב צרפתים וישראלים מחוסנים."

יצוין כי ההודעה הזאת על אישור כניסה לצרפת של אזרחים צרפתיים, הגיעה יום למחרת פרסום ההתייחסות בתקשורת של גורמים בארמון האליזה בנוגע להצעתו של ראש הממשלה נתניהו לקדם הסכם דרכון ירוק מול צרפת.

מאיר חביב צרפת פרלמנט צרפתי תו ירוק עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד