י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דורשים להחריף את הסנקציות

דמוקרטים ורפובליקנים מתאחדים מול איראן

דרישה חוצת מפלגות בארה"ב. 70 רפובליקנים ו-70 דמוקרטים דורשים במכתב משותף שנשלח לשר החוץ האמריקני, להחמיר את הסנקציות על איראן אם הנשיא מתכנן הסכם גרעין חדש

דמוקרטים ורפובליקנים מתאחדים מול איראן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

70 דמוקרטים ו-70 רפובליקנים קוראים לגישה תקיפה יותר לאיראן, במכתב משותף לדמוקרטים ולרפובליקנים בבית הנבחרים נאמר כי "אם הנשיא ביידן מתכנן להיכנס להסכם חדש לריסון תוכנית הגרעין של איראן, אז על ארה"ב לדחוף לאיומי סנקציות חזקים יותר בהסכם".

"מכיוון שממשל ביידן שוקל משא ומתן עם איראן, אנו כותבים כדי להביע את השקפתנו הדו-מפלגתית והמשותפת לפיה כל הסכם או מכלול של הסכמים עם איראן חייב להיות בתקיפות, בכדי להתמודד עם מכלול האיומים שאיראן מציבה על האזור", נכתב במכתב שנשלח ביום שלישי למזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.

המכתב נתמך על ידי השדולה הפרו ישראלית, אייפא"ק, שקראה ל"שילוב של מנגנוני דיפלומטיה וסנקציות כדי להכביד על תוכנית הגרעין שלהם, תוכנית הטילים הבליסטית שלהם ומימון הטרור שלהם".

בתוך שעות ספורות מפרסום המכתב, התגלעה מחלוקת בין הרפובליקנים והדמוקרטים לגבי המכתב. דובר משרד החוץ, נד פרייס, בירך על המכתב במהלך תדריך העיתונאים היומי, ואמר "זה בטוח נשמע שאנחנו באותו מקום במונחים רחבים".

תוך מספר דקות, החותם הרפובליקני הראשי על המכתב, מייק וולס מפלורידה, לא הסכים. "אנחנו לא באותו מקום", כתב וולס בטוויטר. ביום רביעי האחרון, קבוצה דו-מפלגתית דומה, פרסמה הודעה בגנות תוכנית הגרעין האיראנית.

איראן ג'ו ביידן הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד