ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אור לגויים

הרופא מייעץ: "תאכלו כמו יהודים כדי להישאר בריאים"

"חיים יהודיים מסורתיים, עם הצורה והדרך בה הם מתנזרים מדברים הם הדרך הבריאה ביותר לחיות". כך אומר ד"ר דיוויד חייט מצרפת בתקשורת המקומית כמודל לחיים בריאים

הרופא מייעץ: "תאכלו כמו יהודים כדי להישאר בריאים"
בשר ויין - רודריגז צילום: יח"צ

"דאגה מוגזמת היא דבר רע לבריאותך", כך אומר האונקולוג הצרפתי ד"ר דייוויד חייט, היו"ר לשעבר של המכון הלאומי לסרטן בצרפת ומוסיף כי "חיים יהודיים מסורתיים, עם הצורה והדרך בה הם מתנזרים מדברים הם הדרך הבריאה ביותר לחיות".

בספרו האחרון טוען האונקולוג הצרפתי דייוויד חייט כי בתקופה המודרנית אנו דואגים יותר מדי מהצריכה היומית של סוכר, מלח, שומן, בשר ואלכוהול. אורח חיים מאוזן, עם בשר, יין שנהנים ממנו במתינות, הוא אידיאלי, לדבריו - "זאת גישה שתואמת את החוכמה היהודית הקדומה". את הדברים אמר בראיון לאתר Jewish Chronicle.

הוא ציין כי "התורה ממליצה לאכול בשר ולשתות יין בשבת, זה לא שאתה צריך לאכול בשר כל יום", אמר. "אבל יש רגעים מיוחדים, ואתה צריך לקבל שהחיים לא זהים כל יום".

דאגה מוגזמת היא "רעה לבריאותך", הוסיף האונקולוג, "ופוגע בהערכה העצמית שלך, מעלה את רמות החרדה וגורם לך להיות אומלל. במקום זאת צריך גישה מאוזנת ומשמחת באוכל".

פרופסור חייט, בן ה-64, שעבר לצרפת מתוניסיה בילדותו בשנות השישים, תיאר את גישתו כ"יהודית מאוד", הוא תיאר את ארוחות השבת של משפחתו, ארוחות השבת היו הארוחה השבועית היחידה שבמהלכה משפחתו ה"ענייה מאוד" יכלה להרשות לעצמה להגיש בשר, הוא הוסיף. "הם היו ארוחות ערב מעולות, ארוחת הערב הטובה ביותר בשבוע".

הבישול של אמו הוגש באופן משותף, ללא צלחות אישיות. "אם הייתי משאיר חתיכת אוכל אחת שנמצאת באמצע השולחן, אמי במקום לשאול אותי 'האם אתה לא אוהב את האוכל?', היא הייתה אומרת 'אתה לא אוהב אותי?'."

פרופ' חייט עמד בעבר בראש המחלקה האונקולוגית של בית חולים פריזאי, ועמד בעבר בראש המוסד הלאומי לסרטן בצרפת. בקריירה בת 45 השנים שלו הוא זכה לפרסים רבים על תרומתו למחקר רפואי.

צריך "לכבד ולאהוב" את החיים, אמר, "אתה תמות בכל מקרה. אבל במקום למות עם חיוך, תמות בלי שום אושר", הוא הדגיש את ההבדל בין סיכון לסכנה. "אנחנו יודעים שכרישים מאוד מסוכנים לבני אדם, אז כניסה לים זה באמת מסוכן, אבל האם זה מסוכן? לא, כי הסיכוי שתפגוש כריש הוא זניח".

אורח חיים בריא חיים בריאים צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד