כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בורות מסוכנת

ה-NBA קנס שחקן בסכום גבוה בגין הצהרה אנטישמית

ה-NBA, איגוד הכדורסל האמריקני, קנס שחקן בסכום של 50,000 דולר בגין שימוש בהצהרה אנטישמית | השחקן מצידו התנצל ואמר כי לא ידע על משמעות המילה

ה-NBA קנס שחקן בסכום גבוה בגין הצהרה אנטישמית
כדורסל צילום: pixabay

איגוד הכדורסל האמריקני ה-NBA קנס את שחקן קבוצת מיאמי היט, מאיירס לאונרד, בסך 50,000 דולר יומיים לאחר שנתפס כשהוא אומר מילה אנטישמית בזמן משחקי וידאו

יו"ר ה-NBA, אדם סילבר, שהוא יהודי, אמר כי לאונרד שוחח ביום רביעי עם גורמים בליגה נגד השמצה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP, "כדי להבין טוב יותר את ההשפעה של דבריו".

"אנו מקבלים שהוא הביע חרטה באמת" הוסיף סילבר ביום חמישי. לאחר שהתיעוד הופץ ברשתות החברתיות, לאונרד התנצל בפני הקהילה היהודית ובמיוחד בפני הבעלים היהודיים של קבוצת הכדורסל מיאמי היט, מיקי אריסון. הוא אמר שהוא לא ידע מה פירוש המילה.

לאונרד שכבר יחסיר את שארית העונה בגלל פציעה בבכתף, הוצא לחופשה לזמן בלתי מוגבל. הוא מושעה רשמית למשך שבוע של פעילויות עם הצוות, והוא גם ייאלץ להשתתף ב"תוכנית גיוון תרבותי".

"הודענו למאיירס כי הערות גנאי כאלו לא יסבלו וכי הוא חייב לקיים את ערכי הליבה של הליגה שלנו - שוויון, סובלנות, הכללה וכבוד - בכל עת", אמר סילבר בהצהרה.

כזכור כוכב הפוטבול בליגת ה-NFL היהודי, ג'וליאן אדלמן, פרסם ביום רביעי מכתב פתוח לשחקן ברשתות החברתיות, וכתב כי זה נובע מ"בורות מזדמנת, שיכולה להיות מסוכנת יותר משנאה" והזמין אותו לסעודת שבת.

הוא פרסם הודעת התנצלות: "אני מצטער מאוד על השימוש בהצהרה אנטישמית במהלך שידור חי במשחק וידאו, אמנם לא ידעתי מה המשמעות של המילה באותו הזמן, אבל הבורות שלי לגבי ההיסטוריה שלה וכמה שהיא פוגעת בקהילה היהודית היא בהחלט לא תירוץ ופשוט טעיתי", כתב.

אנטישמית שחקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד