ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מקדשת השבת

השגרירה שמפתיעה כל ערב שבת עם תמונה אחרת

לשגרירה היהודיה במשרד החוץ של בחריין יש מנהג מעניין. מידי יום שישי היא יוצאת עם זוג נרות שבת, גביע ומיץ ענבים, מניחה אותם ומצלמת ברקע אתר מסוים. מידי שבוע היא בוחרת מיקום אחר, מתעדת ומשתפת את עוקביה בטוויטר

השגרירה שמפתיעה כל ערב שבת עם תמונה אחרת
נרות שבת וקידוש צילום: מתוך הטוויטר של הודא נונו

שגרירה במשרד החוץ של ממלכת בחריין, הודא עזרא איברהים נונו, כיום אשת עסקים, פוליטיקאית ודיפלומטית יהודיה-בחריינית. שכיהנה כשגרירת בחריין בארצות הברית בין 2008 - 2013 ובמקביל כשגרירת בחריין בקנדה, מקפידה לצייץ בטוויטר כל ערב שבת ציוץ שמברך ומקדש את השבת.

השגרירה בוחרת כל שבוע מקום אחר ממנו היא מפרסמת תמונה עם נרות שבת, גביע לקידוש, ובקבוק מיץ ענבים, פעם על הר בבחריין, פעם בגבול בין בחריין לערב הסעודית, פעם צמוד למבנה מיוחד, פעם במקום מפורסם אחר, ותמיד מזמינה את כולם לבוא לבקר בבחריין.

ביולי 2008 מונתה נונו לשגרירת בחריין בארצות הברית, השגרירה היהודייה הראשונה ממדינה ערבית, והאישה הבחריינית הראשונה שמונתה לתפקיד שגרירה בארצות הברית. היא אם לשני בנים, מנשה ועזרא.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני מספר שבועות, החיים היהודיים ממשיכים לפרוח ולצמוח במדינות המפרץ, הקהילות היהודיות המקומיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות התכנסו להקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC). ה-AGJC היא רשת של הקהילות היהודיות ממדינות המפרץ לשיתוף פעולה במפרץ בכל הנוגע לחיים היהודיים באזור.

אמנם כל קהילה עצמאית, אך הם חולקים מטרה וחזון משותפים: שהחיים היהודיים במדינות הללו יפרחו לרווחת התושבים והמבקרים כאחד. גם במדינות כמו סעודיה, קטאר, וכווית, ישנם המון יהודים מאירופה וארה"ב שעובדים במדינות הללו, ונמצאים שם תקופה ארוכה.

בחריין נרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד