י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התרים את חבריו למען קופת הרבי

תיעוד ענק ומרהיב: משב"ק האדמו"רים הכניס ספר תורה

הכנסת ספר תורה לביהמ"ד הגדול היכל מהרי"ץ דושינסקיא בירושלים, נדבת הנגיד רבי שמעון יצחק גרויז, משב"ק האדמו"ר מדושינסקיא זצ"ל והאדמו"ר שליט"א | כל הפרטים 

תיעוד ענק ומרהיב: משב"ק האדמו"רים הכניס ספר תורה
הכנסת ספר תורה בדושינסקיא צילום: שלומי טריכטר

מעמד אדיר התקיים בליל שישי בחצר הקודש דושינסקיא בירושלים. קהל המוני חסידי ואוהדי 'בית יוסף צבי דושינסקיא' התאספו לשמחת הכנסת ספר תורה לשמו ולזכרו של הבחור החשוב מאיר דוב ז"ל, בן יבלחט"א הנגיד רבי שמעון יצחק גרויז, משב"ק האדמו"רים.

במלאות שנתיים ימים לפטירתו של הבחור אציל המידות מאיר פנים לכל אדם, הבחור מאיר דוב גרויז ז"ל מבחורי ישיבת 'דושינסקיא' שנקטף בדמי ימיו ביום כח' אדר תשע"ט לאחר שנות סבל מהמחלה הנוראה ל''ע בהיותו בן 28 בלבד, והשאיר חלל גדול לחבריו ובני משפחתו, גמרה בליבו של אביו רבי שמעון יצחק, להכניס 'ספר תורה' לבית המדרש הגדול 'היכל מהרי"ץ' בירושלים שם ערך המנוח את תפילותיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע שדבר כתיבת הספר הינו רצונו של המנוח ז"ל, חודשים מספר טרם מותו בהיותו על ערש דווי, פנה המנוח מאיר דוב זכרונו לברכה, אל גיסו הרב אהרן סימון, מטובי הסופרים בירושלים והפקיד אצלו סכום כסף כאשר בקשתו בפיו לכתוב 'ספר תורה'.

מעמד סיום כתיבת האותיות התקיים במעמד מרגש וצנוע ביום רביעי תחת סימן 'תורת חסד' ובשילוב ביסוס קרן 'חסדי מאיר דוב' לקופת קמחא דפסחא של הרבי, 'קופת הקודש' שהוקמה כקרן לזכרו של הב' מאיר דוב ז"ל, חברי וידידי המשפחה עלו זה אחר זה לבית המשפחה לכתוב אות בספר תורה, ותרמו מכספם לקרן לעילוי נשמתו, בין התורמים הנגיד רבי שלום פישר שתרם סכום נכבד לכבוד התורה, לאחר שהסתגר ביחידות עם הרבי.

חבריו של מאיר דוב מספרים ל'בחדרי': "זכה לו מאיר דוב שבזכותו נכנס לקופת הרבי "קופת הקודש" קרוב לחצי מילון שקל עבור קמחא דפסחא, כל מאוויו היה חסד והארת פנים לאחר, בוודאי יהיה לו זה לנחת רוח ועילוי נשמה שם למעלה בגן עדן, כאשר רואה שמאות משפחות אנ"ש יוכלו לעשות החג בהרחבה".

לרגל האירוע יצא 'לחן חדש' מבית היוצר של המלחין הנודע רבי משולם גרינברגר 'חבל על דאבדין' על העיבוד המוזיקלי - יהונתן בלוי, על השירה – שוכי גולדשטיין ומקהלת אחים וינברגר, הופק באולפני – יענקי כהן.

לקראת ערב יום חמישי התאספו קהל רב חסידי דושינסקיא לתת כבוד לתורה, בקול רנה והמון חוגג יצאה התהלוכה על פני הרחובות ארזי הבירה, פתחיה, יקים, ושמואל הנביא, לעבר בית המדרש 'היכל מהרי"ץ' כאשר המוני החסידים וזקני אנ"ש בראשות האדמו"ר והרבנים שליט"א רוקדים עם הספר לכבודה של תורה בתופים ומחולות, ולפידים ומאורות בידי הקטנים, הוכנס הספר להיכל בית המדרש.

בהגיעם לבית המדרש נמשכו הריקודים במשך שעתיים כאשר השיא היה כשהאדמו"ר אחז יד ביד בתורם ספר התורה רבי שמעון יצחק ורקד עמו זמן מה בלהבות אש.

לאחר אמירת לדוד מזמור ופסוקי ייחוד כנהוג, התקיים טיש לחיים, בין היתר נשמעו דיבורים בשבח המנוח וכבוד התורה, לאחר נטלו בני המשפחה ידיים לסעודה של מצווה יחד עם חברים של מאיר דוב ז"ל שאף לבשו בגדי שבת לכבוד המאורע.

הצלם שלומי טריכטר מגיש גלריה 

 

דושינסקיא חסידות דושינסקיא הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד