י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריאה ליועמ"ש לחקור אותו

ליברמן חוצה גבול נוסף בהסתה; לשלוח את החרדים למזבלה

סערה פוליטית הערב בעקבות דבריו האנטישמיים של אביגדור ליברמן בליל שבת בערוץ 12, כשהצהיר כי ישלח את נתניהו והחרדים למזבלה הקרובה. בעוד השרים והח"כים החילונים שותקים, אלה החרדים מגנים הערב בחריפות ויש מי שקוראים ליועמ"ש לחקור אותו בגין הסתה

ליברמן חוצה גבול נוסף בהסתה; לשלוח את החרדים למזבלה
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן כבר חצה מספר פעמים את הגבול בדרך לגרוף עוד כמה קולות בהסתה קשה כנגד החרדים. בסוף השבוע נראה שהוא חצה קו נוסף.

בראיון שהעניק בסוף השבוע ל'חדשות 12', מול מראיינים מלטפים במיוחד, הוא נשאל מה יעשה עם החרדים ועם נתניהו לאחר הבחירות, הוא השיב: "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה אחת ולמזבלה קרובה". המראיינים אייל ברקוביץ ואופירה אסייג, לא די שלא גינו את דבריו, אף נהנו והשתעשעו בצחוק מתגלגל לשמע האמירה המזוויעה שמזכירה ימים אפלים.

דבריו נתקבלו בשתיקה גם מול הפוליטיקאים החילונים, שלו היה מדובר באמירה כנגד הערבים או האתיופים כולם היו מגנים ומהרים לשגר תגובות ודורשים את התנצלותו.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף את ליברמן הערב ומסר: "הייאוש שלו במאבק נגד נתניהו מביאים אותו לאמירות הללו, אנחנו החרדים כבר ממזמן מתייחסים אליו כמי שהשתבשה עליו דעתו, שכנראה מכיר את המזבלה מקרוב ומביא אותה לשיח הציבורי. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדבריו של ליברמן ואמר, "מנוול היה ומנוול נשאר. איווט ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית. בונה את עצמו על שנאה ושיסוי. מקווה מאוד שהוא יתייבש באופוזיציה כמה שנים וילך הביתה".

‬השר יעקב ליצמן קרא לפתוח בחקירה כנגד דבריו ואמר, "יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט, גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל. מביש ומעורר רחמים".

ליצמן הוסיף בקריאה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, "לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות".

חבר הכנסת יעקב אשר הגיב: "בדרך לקושש עוד רבע מנדט של שנאה עיוורת לדת ולחרדים מוכן ליברמן לעשות שימוש בכל ביטוי אפשרי, שפל ככל שיהיה. הגיע הזמן לעשות סוף להסתה נגד הציבור החרדי שחצתה בשנה האחרונה שיאים מדאיגים. הצעת החוק שלי לתיקון חוק הגזענות כך שיכלול גם הסתה נגד חרדים הונחה זה מכבר על שולחן הכנסת, ולקראת הקמת הממשלה הבאה נדרוש כי היא תוגש כהצעת חוק ממשלתית כדי לבלום את מקהלת השנאה וההסתה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב לדברי הבלע של ליברמן ואמר: "נדמה שהגיע השלב בו צריך להכניס גורמים מקצועיים בתמונה, אני לא שולח יהודי חלילה למזבלה, אבל ביקור באברבנאל לא יזיק לו. התשובה להסתה - נציגות חזקה של יהדות התורה".

סגה"ש אורי מקלב הגיב לדברי ליברמן בערוץ 12 ומסר: "דברים אלו עברו מזמן את כל הקווים האדומים של הפוליטיקה, תוכן הדברים צורת הדיבור והתוכן מוכיח שוב כי אין פה ויכוח אלא שנאה והסתה, אלו דברים שיתכן וצריכים לעבור למישור הפלילי - אך אנו כאשר רואים עד איפה אפשר להידרדר בהסתה ובהכפשה ניתן את התשובה לכך בקלפי ביום הבחירות".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ׳ מ'כחול לבן' מסרה בתגובה לאמירה: "אם נבחר ציבור חרדי היה אומר 'אשלח את החילונים למזבלה', כלי התקשורת היו סוערים. אבל כשמדובר בחרדים, הכל מותר. ולגבי ליברמן, מה כבר נשאר לומר - כשאין עשייה, נותרה רק ההסתה".

ח"כ יעקב טסלר מ'יהדות התורה' הגיב לאמירתו של ליברמן: "הדרך היחידה לעצור את ההסתה הפרועה של איווט היא להצביע ג' בקלפי. כל הצבעה למפלגה שאינה חרדית זה ניצחון לליברמן ושונאי החרדים. התשובה שלנו להשתלחות המסוכנת והשנאה התהומית של ליברמן - היא רק בקלפי ובכל הכוח!".

ח"כ ישראל אייכלר על דברי ההסתה החמורים של ליברמן: "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ו"לשלוח אותנו למזבלה טובה". היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת". לדבריו, "כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים. משטרת ישראל והפרקליטות חייבות לחקור אותו בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".

יצוין כי לעת עתה שרי וח"כי ש"ס שומרים על שתיקה.

אביגדור ליברמן הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד