כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הגימיק של סמוטריץ'

מקליד/ה.... הטרנד הלוהט של מערכת הבחירות

מה שהתחיל כ'גימיק של סמוטריץ' הפך לסטנדרט גם ביהדות התורה, ש"ס ואפילו בליכוד | אירוח ח"כים בקבוצות ווטסאפ הוא ללא ספק הלהיט של מערכת הבחירות הנוכחית, ומומחי ניו מדיה משוכנעים: מדובר בכלי האולטימטיבי לשיח עם המצביע החרדי

מקליד/ה.... הטרנד הלוהט של מערכת הבחירות
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

חוגי בית, כינוסים ועצרות, שהיו סימן ההיכר של מערכות הבחירות הקודמות אינן רלוונטיות במערכת הבחירות הנוכחית – בטח שלא בסדרי הגודל אליהם הורגלנו - בשל מגבלות הקורונה השונות.

הח"כים ומנהלי הקמפיינים מצידם לא הסכימו לוותר על המפגש הישיר והבלתי-אמצעי עם קהלי היעד, וכך נוצר הלהיט של מערכת הבחירות הנוכחית: "אירוח" בקבוצות ווטסאפ.

זה עובד ככה: קבוצות ווטסאפ גדולות, בעלות סדרי גודל של עשרות עד מאות משתתפים, מארחות בתיאום מראש ח"כ מכהן ו/או מועמד לכנסת ה-23 לשיח פתוח וישיר, כזה שמוגבל בזמן (עד יציאתו מהקבוצה) אך לא בנושאים.

המשתתפים מציבים בפניו שאלות מסויימות שעל סדר היום, אך עיקר הדגש ניתן על שאלות ובירורים באשר למה שמעסיק את האזרח הקטן. נושאים כמו אגרות, תשלומים, נגישות וכיו"ב.

את הטרנד התחיל יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, שמתארח מידי יום בממוצע ב-2 קבוצות ווטסאפ. "הווטסאפ הוא כלי מדהים", אומר לנו סמוטריץ, שמקפיד להיות זמין לכל אזרח גם בפרטי ומשיב מידי יום למאות פניות. "אני מקדיש את כל הנסיעות שלי למענה בווטסאפ. זה הזמן שאני מקציב לזה גם בשגרה – לא רק בתקופת בחירות".

מפה לשם, בשבוע האחרון התארחו בקבוצות הווטסאפ המגזריות השונות גם חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה, ביניהם: יצחק פינדרוס, אליהו ברוכי, אוריאל בוסו, משה ארבל ועוד. בנוסף, ח"כים אחרים צפויים להתארח בימים הקרובים.

ומה בנוגע לראשי המפלגות החרדיות? זה אמנם נראה קצת רחוק, אבל תרשו לנו להעריך שבקצב הנוכחי אירוח של גפני או דרעי בקבוצת ווטסאפ לפני הבחירות, ולו בשביל הסמליות, הוא לא תרחיש עד כדי כך מופרך.

"הווטסאפ הוא כלי מדהים גם בגלל הזמינות וגם בגלל היעילות", אומר לנו סימי ספולטר, מומחה דיגיטל למגזר החרדי. "במקום לפגוש כמה עשרות אנשים בחוג בית, עם נסיעה הלוך וחזור ועם קשב רופף, הוא מאפשר לפגוש מאות אנשים בלחיצת כפתור, עם אפס בזבוז זמן על היערכות וארגון ועם מקסימום מענה, הקשבה והתייחסות".

לדבריו, "כבר עשור שאנחנו במגמת דיגיטציה של כל הקמפיינים, אך הבחירות האלו הן שעתה הגדולה של אפליקציית ווטסאפ. המפגשים האלו נולדו בעצם מתוך אילוץ שיצרה הקורונה, אך כמו בהרבה מקרים אחרים, בפרט בתחום הדיגיטל, בעצם התברר שיש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה למה שהיינו רגילים".

"הווטסאפ מאפשר לפגוש הרבה יותר אנשים בהרבה פחות זמן ובעיקר בהרבה פחות עלויות ולוגיסטיקה" מחדד ספולטר ומוסיף בחיוך: "וזה עוד לפני שדיברנו על הערך הדיאטתי שיש בפגשי בחירות נטולי בורקסים ורוגעלך".

"סביר להניח", הוא מעריך לסיום "כי אירוח בקבוצות ווטסאפ יהפוך לסטנדרט בכל המפלגות כבר במערכת הבחירות הזו או לכל המאוחר מכאן ולהבא. מדובר בפתרון אולטימטיבי שאין שום סיבה שיפסיקו לעשות בו שימוש גם ביום שאחרי הקורונה".

 

קבוצות ווטסאפ בחירות 2021 בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד