י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הבינה כי היא עלולה למות"

הותר לפרסום: הדרישה של הסורים מהצעירה שחצתה את הגבול

"החליטה לחצות את הגבול ולעבור לסוריה למשך תקופה, למרות שהבינה כי היא עלולה להיחקר על ידי הסורים ואף למות" | הלילה הותרו לפרסום פרטים חדשים מתוך כתב האישום שהוגש נגד הצעירה הישראלית תושבת מודיעין עילית שחצתה את הגבול בניגוד לחוק | "חיפשתי הרפתקה"

הותר לפרסום: הדרישה של הסורים מהצעירה שחצתה את הגבול
הישראלית תועדה ע"י חיזבאללה צילום: תקשורת בלבנון

לפני כשבוע הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד הצעירה הישראלית, חרדית לשעבר תושבת מודיעין עילית שחצתה את הגבול לסוריה בניגוד לחוק. לימים תספר הצעירה לחוקריה כי עשתה זאת למטרת הרפתקה. בהמשך הוסר החשד כי ניסתה לפגוע בביטחון המדינה.

אמש (מוצ"ש) הותרו לפרסום פרטים נוספים על הפרשה שהסעירה את המדינה בחודש שעבר. כזכור, הצעירה הישראלית שבה לישראל לאחר משא ומתן בתיווך רוסי, כאשר לפי פרסומים זרים ישראל החזירה תמורתה שני רועי צאן סורים ואף סייעה לסוריה ברכישת חיסונים נגד קורונה.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הצעירה וחלקים ממנו הותרו לפרסום, היא הוחזקה במדינה במשך 16 ימים, במהלכם אף דרשו ממנה החיילים הסורים להוביל אותם לעבר מוצב צה"ל בגבול, לאחר שככל הנראה חשבו כי יש בידיה מידע - אך היא סירבה לבקשתם. הצעירה הבהירה לחיילים הסורים כי אינה מעוניינת בהרג אך אלו אמרו לה כי הם "רק מעוניינים לחטוף חייל ישראלי".

עוד עולה מכתב האישום, כי הצעירה יצאה למסע הרגלי לכיוון הגבול עם סוריה כשהיא מצוידת בטלפון ומצלמה עם כרטיס זיכרון. כשהגיעה לכפר חד'ר הסמוך לגבול, החלו להתאסף סיבה עשרות מקומיים שהעבירו אותה בהמשך לתחנת המשטרה המקומית. לאחר מכן היא הועברה לבירה דמשק שם נחקרה בתנאים קשים.

הצעירה הישראלית שגדלה בבית חרדי, חצתה הגבול למרות שידעה שעולות להיות לכך השלכות קשות, וכי המעשה אף יכול להסתיים במותה. "הנאשמת החליטה לחצות את הגבול ולעבור לסוריה למשך תקופה. היא הבינה כי היא עלולה להיחקר על ידי הסורים ואף למות, וחרף זאת החליטה לעשות כן", נכתב בכתב האישום.

כזכור, שירות הביטחון הכללי סיים לפני כשלושה שבועות לחקור את הצעירה הישראלית, שהסתננה לסוריה והוחזרה לארץ בתום עסקת חילופי אסירים. בחקירתה סיפרה הצעירה, כי נכנסה לסוריה שלא לא לכוונת יצירת קשר עם גורמי טרור. על פי דיווח 'בחדשות 12', היא אמרה לחוקרים: "חיפשתי הרפתקה, לא תכננתי לפגוש מישהו ספציפי. סוריה מבחינתי הייתה עוד יעד לטיול".

לאחר שהושלמה העסקה, לפני כחודש, המריא לרוסיה מטוס מנהלים כשעליו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, יחד עם ראש הסגל של ראש הממשלה, במטרה לאסוף את האזרחית הישראלית ולהשיב אותה לארץ. מוקדם יותר באותו שבוע כינס נתניהו ישיבת ממשלה דחופה שאישרה את העסקה.

 

 

סוריה חציית גבול כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד