י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שנה להתפרצות

1 מכל 5 אמריקאים איבד מכר או בן משפחה

אחד מכל 5 אמריקאים איבד מכר או בן משפחה במהלך השנה האחרונה מנגיף הקורונה, כך עולה מסקר חדש שפורסם בארה"ב. יותר אחוזים בקרב אפרו אמריקנים והיספנים

1 מכל 5 אמריקאים איבד מכר או בן משפחה
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחד מכל חמישה אמריקאים אומר כי איבד אדם קרוב אליו בגלל הקורונה, כך על פי סקר חדש.

ביום חמישי ציינו בארה"ב את יום השנה למגיפת הקורונה. הסקר שנעשה ממרכז AP-NORC לחקר יחסי הציבור מצא עוד כי כשלושה מתוך עשרה אמריקנים עדיין מודאגים מהחשש שהם עצמם או בן משפחתם יידבק מחיידק כלשהו.

עוד עולה מהסקר כי הנגיף הרס קהילות מסוימות יותר מהאוכלוסייה הכללית, כ-30% מהאפרו-אמריקאים וההיספנים טוענים כי הם מכירים בן משפחה או חבר קרוב שמת מנגיף הקורונה לעומת 15% מהאנשים הלבנים, על פי סקר AP-NORC.

בכל הנוגע לקבלת חיסון נגד קורונה, מבוגרים צעירים, אנשים ללא תואר אקדמי ובעיקר רפובליקנים אומרים שהם לא מתכוונים לעשות זאת, כך עולה בסקר. עבור קהילות מסוימות כמו האפרו אמריקניות גם התחסנות הפכה למאבק. 16 אחוז מהאמריקאים השחורים ו-15 אחוז מההיספנים טוענים שהם קיבלו לפחות זריקה אחת, לעומת 26 אחוזים מהאנשים הלבנים, כך עולה מנתונים.

המספרים הללו מגיעים כשהעולם מתאבל על יקיריו במלאת שנה מאז שהוכרזה התפשטות הנגיף כמגיפה עולמית. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הספיד את קורבנות הנגיף במהלך נאומו ביום חמישי בלילה בנאום לאומה ואמר: "לפני שנה ספגנו נגיף שנתקל בשתיקה והתפשט ללא בקרה. בתחילה היו הכחשות למשך ימים, שבועות וחודשים. זה הוביל ליותר מקרי מוות, יותר זיהומים, יותר מתח ויותר בדידות. תמונות וסרטונים משנת 2019 מרגישים כאילו הם צולמו בעידן אחר", אמר ביידן.

הנשיא הוסיף ואמר לאזרחיו: "איבדתם את העבודה שלכם, סגרתם את העסק שלכם, עמדתם מול פינוי, מחסורי בית, רעב, אובדן שליטה, אולי הגרוע מכל, אובדן תקווה". בסיום הנאום הודיע ביידן כי כל המבוגרים יקבלו חיסון עד ה-1 במאי.

ארצות הברית אמריקאים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד