י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יש מספיק מוצרים לפסח"

הקהילות היהודיות באיטליה מנסות להתאושש לקראת החג

הוא כבר הצביע בפעם השלישית תוך שנה וחצי בבחירות אבל במתכונת המעטפות הכפולות. שגריר ישראל באיטליה מעדכן על מצב החיסונים המדשדש במדינה, לעומת ישראל. וגם, פניו לעבר חג הפסח: "נקווה שבפסח הזה נצא באמת לחירות בכל המובנים"

הקהילות היהודיות באיטליה מנסות להתאושש לקראת החג
שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי ברוך השם יש מספיק אוכל כשר לחג הפסח הקרוב, והוא מקווה כי הקהילה היהודית תוכל לשבת בליל הסדר עם יותר סועדים מבחג הפסח אשתקד.

"שבנו אתמול לרומא. שלושה שבועות וחצי לאחר שהגעתי כדי להתחסן חיסון ראשון. ישבתי בבידוד עשרה ימים, איחוד מרגש עם הילדים, פגישות מדיניות וכלכליות במשרדי הממשלה השונים ועם חברות ואנשי עסקים המעוניינים לקדם את ענייניהם מול איטליה, ואז השבוע האחרון שהוקדש רובו לארגון טיסת החילוץ לרומא", עדכן השגריר את עוקביו.

אידר המשיך וכתב: "איטליה שקיבלה את פניי היא יותר אדומה מזו שעזבתי. מספרי הנדבקים מאמירים, והציבור ממתין להחלטת הממשלה בראשית השבוע הקרוב, האם להכריז את אזורים נוספים כאדומים. החיסונים עדיין לא מתפשטים, אם כי רה"מ החדש, מריו דראגי, מנהל מדיניות של הפצת חיסון ראשון, גם אם עדיין אין חיסון שני. אמש פורסמה ידיעה לא מחמיאה לחיסון של אסטרה-זנקה, אבל כלל לא בטוח שזה באשמת החיסון". ואכן מספר מדינות באירופה השעו את החיסון של אסטרא-זנקה.

"מבצע החיסונים המדהים בישראל מושך תשומת לב עולמית, וכמובן גם כאן באיטליה. עוד ועוד מבקשים מאתנו סמינרים וראיונות על ההצלחה הישראלית". מספרר השגריר, "הפוסט שפרסמתי אודות החיסון השני שקיבלתי זכה לפרסום ניכר בגרסתו האיטלקית. כתבתי על היעילות והמהירות שבה חוסנתי, החל משלב קביעת התור ועד לחיסון עצמו. אשרינו. גם איטליה יכולה. נקווה".

לגבי פסח כותב השגריר: "הקהילה היהודית מתכוננת לפסח. יש די מוצרי מזון כשרים לפסח, ומקווים שנוכל לערוך את ליל הסדר עם קצת יותר משתתפים מבשנה שעברה, שלא נתאדם יתר על המידה בעקבות המגיפה. פסח ברומא, הוא לא דבר רגיל. כל שולחן הסדר בנוי במתכונת שולחנות האצילים הרומיים. ההסבה מדמה את המשתה באותה תקופה. נקווה שבפסח הזה נצא באמת לחירות בכל המובנים".

השגריר כבר הצביע בבחירות הקרובות, "הצבענו לכנסת 12 יום לפני המועד בארץ. חלק ממה שמכונה "המעטפות הכפולות" הצביעו כמעט 70 אחוזים מבעלי זכות הבחירה. יפה. זו הפעם השלישית מאז שנכנסתי לתפקידי לפני כשנה וחצי, שאני מצביע בשגרירות. נקווה שלא תהיה פעם נוספת במהרה".

"אבל גם בפעם הזאת התרגשתי להצביע. מי שחי גם במישור ההיסטורי, לא יכול שלא להתרגש מהעובדה שאנחנו משתתפים בבחירות לכנסת ישראל במדינה עצמאית. בכל פעם שאני מצביע, עולה בזיכרוני הסיפור התלמודי במסכת כתובות על האמורא רבי זירא, מראשית המאה הרביעית, על עלייתו ארצה מבבל. כשביקש לחצות את הירדן כדי להיכנס ארצה, לא הגיעה המעבורת. הוא החליט להסתכן, וחצה את הזרם באמצעות חבל. לביקורת שהופנה כלפיו על פזיזותו אמר: "דוכתא דמשה ואהרן לא זכו לה, אנא מי יימר דזכינא לה?". כלומר: מקום – ארץ ישראל – שאפילו משה ואהרן לא זכו להיכנס אליו, מי יבטיח לי שאצליח להיכנס אליו, אם אמתין למעבורת?".

"אבותינו ואימותינו חלמו על התקופה שבה אנו חיים, על הזכות שנפלה בחלקנו לחיות במדינה עצמאית ולקבוע בעצמנו את עתידנו, להשתתף בעיצוב דמותה של הארץ הטובה הזאת בבחירות דמוקרטיות. רבי זירא ורבים כמותו מדברים אלינו ממרחק ההיסטוריה, כדי להעריך את הטוב שנפל בחלקנו, מעבר למחלוקות האמיתיות והמדומות (רובן מלאכותיות). תודה לקל". כך שגרירנו באיטליה דרור אידר.

פסח חיסון לקורונה דרור אידר איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד