י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חסינים במאת האחוזים

מבצע חיסונים נרחב לעובדי ביה"ח מעייני הישועה

המרכז הרפואי מעיני הישועה שם לו למטרה להבטיח סביבה 'ירוקה' • כחלק ממדיניות זו היה המרכז הרפואי בין בתי החולים הראשונים שיצאו במבצע חיסונים לעובדים, כולל קמפיין נרחב בתמיכת הרבנים. דר' דורית טקס-מנובה דיווחה כי בסוף השבוע האחרון, נערך מבצע חיסונים לאנשי הצוות המחלימים כדי להשלים את יעד החסינות שבית החולים נטל על עצמו

מבצע חיסונים נרחב לעובדי ביה"ח מעייני הישועה
העובדים מתחסנים צילום: דוברות מעייני הישועה

מבצע החיסונים 'נותנים כתף' הגיע בשבוע האחרון לנקודת רתיחה לאחר שדיווחים מהשטח הצביעו על עשרות אלפי מתחסנים מידי יום. מעל 90% התחסנו בקרב האוכלוסייה שמעל גיל חמישים ובכך הביאו את ישראל לשיא עולמי שמעורר עניין רב בעולם.

המחקרים של קופות החולים שהצביעו על היעילות הגבוהה של שתי מנות חיסון באו לידי ביטוי בבתי החולים שהחלו לחוש בשבוע האחרון את הירידה בחולים הקשים והיעלמות כמעט מוחלטת של חולים קשים מקרב המחוסנים שחלף לפחות שבוע מהמועד בו קיבלו את החיסון השני.

גם במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' הבחינו בכך בשבוע האחרון. פרופ' אליהו סורקין, מנהל מערך הטיפול הנמרץ בבית החולים אמר: "בשלב מסוים כבר הפכנו לבית רפואה של קורונה אבל ברוך ה' בשבוע האחרון אנחנו עדים לתפנית. מספר החולים הקשים יורד בכל הארץ וגם אצלנו. זה לא אומר שאפשר להיות שאננים ובוודאי שחייבים למהר ולהתחסן כדי לשמור את החיים. להיפך! זה אומר שהחיסונים עובדים. שיש תוצאות למבצע החיסונים הזה".


מבצע חיסונים נרחב • קרדיט: דוברות מעייני הישועה

פרופ' סורקין מתייחס לתופעת מתנגדי החיסונים ואומר: "הווריאנטים הבריטיים והדרום אפריקאים מדבקים מהר יותר, הרבה יותר ולא עלינו פוגעים בצעירים. לראות אישה בת שלושים ושמונה בחודש השלישי מורדמת ומונשמת כשאנחנו הרופאים בספק אם היא תצא מזה ואם ייוולד לה עובר בריא, זה דבר קשה. אפשר להציל חיים כאשר מתחסנים. ראינו פה ילדים, כן. ילדים חולים קשה. איך אפשר להתעלם מזה?! לכו להתחסן. הטענות על החיסון לא נכונות. הוא אכן חדש, אבל הוא עבר את כל הבדיקות והתוצאות מדברות בשטח".

גם במרכז הרפואי עצמו, מדווחת ד"ר דורית טקס-מנובה, המנהלת הרפואית של מעיני הישועה כי: "לאחר השלמת המבצע הנוכחי נגיע ללמעלה מ90% חסינות בקרב צוות העובדים. הרוב המוחלט כבר מחוסנים בשתי המנות או מחלימים. אלה שאינם יכולים להתחסן מכל סיבה שהיא, חייבים לעבור בדיקת PCR בכל 48 שעות כדי להבטיח את שלומם של המטופלים שלנו". טקס-מנובה הצטרפה לדבריו של פרופ' סורקין והוסיפה: "עכשיו כבר חשים את הרגיעה שהביאו עמם החיסונים".

נציין כי בתחילת השבוע הקודם ציינו במשרד הבריאות את "המתחסן החמישה מיליון" ואילו בסוף השבוע דיווחו במגן דוד אדום ובקופות החולים על עלייה יומית מתונה במספר המתחסנים בחיסון. ראש הממשלה אמר כי לדעתו, עד סוף אפריל ניתן יהיה להכריז על חזרה לשגרה מלאה. במשרד הבריאות מעריכים כי בקרוב ניתן יהיה לחסן ילדים מתחת לגיל 16 לאחר השלמת המחקרים של יצרניות החיסונים ולאחר שיתקבלו האישורים מרשויות הבריאות בארצות הברית ואירופה.

בית חולים מעייני הישועה מעייני הישועה המרכז הרפואי מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד