י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פסקת ההתגברות כתנאי לממשלה

גפני נגד הליכוד: אי-אפשר לסמוך עליהם שיבואו - הם יצרו את הבעיה

אחרי שחוק הגיוס, הגיור והחמץ נפסלו על ידי בג"צ ושאר נושאי הדת לקראת הכרעה, ביהדות התורה מתעקשים על פסקת ההתגברות כתנאי להקמת ממשלה • גפני מאשים את הליכוד שזנחו את הטיפול במערכת המשפט ומצהיר כי אינו סומך עליהם שיביאו את השינוי הנדרש. צפו

גפני נגד הליכוד: אי-אפשר לסמוך עליהם שיבואו - הם יצרו את הבעיה
בנימין נתניהו/משה גפני צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המפלגות החרדיות יאלצו לעבוד קשה מאוד לאחר הבחירות. מייד עם הרכבת הממשלה יונחו על השולחן מספר חוקים בנושאי דת ומדינה שדרושים פתרון, חוק הגיוס, חוק הגיור, חוק החמץ וכן החשש מהעברת חוקים שיאפשרו תחבורה ציבורית בשבת ופסילת חוק המרכולים עליו מתחייבים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן.

בכדי למנוע מקרים דומים, הצהירו ראשי יהדות התורה בחודשים החולפים, עם פסילת חוק החמץ וחוק הגיור, כי הם לא יכנסו לשום ממשלה שלא תחוקק את פסקת ההתגברות, פסקה שתצליח להגביל את בג"צ מפסילת חוקים נוספים של הכנסת.

היום (ראשון) תוקף יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני את מפלגת 'הליכוד', המפלגה שתזכה לתמיכת יהדות התורה בהרכבת הממשלה, באומרו
כי אי אפשר לסמוך עליהם שיביאו את פסקת ההתגברות, וכי לטענתו, הליכוד הם אלה שיצרו את הבעיה.

"לא צריך לעשות שום דבר, כדי שחס וחלילה יהיה כישלון בבחירות", התריע גפני בכנס בחירות בעיר רחובות, שהוא מזכיר את חוק הגיוס והגיור שעל הפרק, "לא צריך לעשות שום דבר, גם בתשב ואל תעשה נותנים לרפורמים לעשות מה שהם רוצים, אפשר לקבל החלטה על תחבורה בשבת וחוק מרכולים".

גפני מזכיר את התחייבות הבחירות היחידה של יהדות התורה: "נצטרך לבוא מייד אחרי הבחירות לתקן מערכת שלימה של חוקים שיש לנו את האפשרות לתקן אם יהיה לנו את היכולת והכוח". הוא הצהיר פעם נוספת, "החלטנו שלא תהיה קואליציה ולא תהיה שום פועלה של קואליציה בלי שאחד הדברים הראשונים יהיה להעמיד את בית המשפט במקומו, את פסקת ההתגברות ואת הנלווה אליו".

"לא יביאו דברים אחרים ואת זה נשים בצד, בשום פנים ואופן", חידד גפני את ההתחייבות, "ואם מישהו חושב שאנחנו ניבנה עם אלה שקרובים אלינו", תקף גפני את הליכוד, שאמר, כי אם יחשבו "שאנחנו ניבנה על ידי זה שהליכוד יגיד שאנחנו נעשה סדר בבית המשפט - הוא לא יעשה סדר", תקף, "הוא אדם כזה, עוד בגין (ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין א.ק.) המנוח, שהיה כל יכול בליכוד ואמר יש שופטים בירושלים".

משה גפני הליכוד חוק הגיור חוק הגיוס פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד