י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ערבי, הנה עוד אחד"

ההתפרעויות בשושן פורים בי-ם: שלושה מואשמים בתקיפת נהגים על רקע גזעני

שלושה צעירים תושבי ירושלים, ביניהם קטין כבן 17, מואשמים כי לקחו חלק פעיל בתקיפת נהגים ערבים ואף בניסיון תקיפת שוטרים במהלך ההתפרעויות שהתרחשו סמוך למאה שערים בשושן פורים בהן נהרג איתמר בן אבו ז"ל | לפי האישום, השלושה פגעו באופן פיזי ברכבי משטרה שחלפו במקום, ותקפו נהגים רק בשל היותם ממוצא ערבי | הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים

ההתפרעויות בשושן פורים בי-ם: שלושה מואשמים בתקיפת נהגים על רקע גזעני
זירת הדריסה בי-ם צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשו היום (ראשון) על ידי הפרקליטות כתבי אישום נגד שלושה צעירים, שהיו מעורבים לכאורה בהתפרעויות בצומת הרחובות החומה השלישית ושבטי ישראל סמוך לשכונת מאה שערים במהלכן נדרס למוות איתמר בן אבו ז"ל על ידי נהג הסעות ערבי שהותקף על ידי עשרות צעירים.

האירועים כזכור, התרחשו בשושן פורים. באותו לילה נעצר נהג ההסעות איברהים חמד, בחשד לדריסתו למוות של איתמר בן אבו, אך הוא שוחרר ובפרקליטות ככל הנראה יסגרו את התיק נגדו. בחקירתו טען כי הותקף על ידי עשרות צעירים וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש.

השלושה, בני 19, 18 וקטין כבן 17, מואשמים בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, ביום 28.2.21, שושן פורים בשעות הערב, ברחוב שבטי ישראל בירושלים, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים וביניהם הנאשמים על מנת להפר את הסדר הציבורי. המתפרעים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי-רכב של נהגים ממוצא ערבי, והכל ממניע של גזענות כלפי ערבים. כן, פגעו המתפרעים בכלי-רכב  משטרתיים. 

באחד המקרים שאירעו באותו הערב ומתוארים בכתב האישום, השוטר א.ש חלף בניידת משטרה בסמוך לאזור ההתפרעויות, כאשר הגיע למקום, האט את נסיעתו עקב ההתפרעות. לפי כתב האישום, אחד בצוותא עם המתפרעים האחרים, יידו לעבר הניידת אבנים וחפצים שונים וחבטו בה.

 במקרה נוסף, סמוך לשעה 19:26, נסע ט.ר ברכב מסוג מזדה. כאשר הגיע למקום, האט את נסיעתו עקב ההתפרעות. אחד המתפרעים שזהותו אינה ידועה לפרקליטות, ניגש אל הרכב ושאל את הנהג מה השעה כדי לוודא כי מוצאו ערבי.  משנוכח כי מוצאו של המתלונן ערבי, צעק לעבר המתפרעים: "ערבי ערבי הנה עוד אחד, למה אתה פה" ובעט במראה השמאלית לה ושבר אותה.

סמוך לכך, החלו המתפרעים לזרוק אבנים לעבר הרכב וחבטו בו במטרה לפגוע בנוסע בשל היותו ערבי. אחד הנאשמים, רדף אחרי הרכב, ואילו נאשם נוסף  ניסה לפתוח את דלת הנהג בעת שזה היה בנסיעה והכל במטרה לפגוע בנוסע בשל היותו ערבי.

באותה העת, חלף במקום קצין משטרה ברכב מסוג קיה כשהוא לבוש במדי משטרה. כאשר הגיע למקום, האט את נסיעתו עקב ההתפרעות. משזוהה כשוטר, הנאשם , בצוותא חדא עם מתפרעים נוספים החלו לחבוט בניידת, לתלוש את לוחית הרישוי האחורית של הניידת ואת מראות הצד, וכן לשבור
את המגבים הקדמיים.

הפרקליטות הודיעה היום לבית המשפט עי כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אם יורשע בתיק זה.

התפרעויות כתב אישום החומה השלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד