י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר הראיון עם נתניהו

ראש המוסד מסתייג: "אין לי קשר פוליטי עם רה"מ"

ראש המוסד מגיב היום לראשונה לדבריו של ראש הממשלה אמש בראיון כי ימנה אותו לתפקיד בממשלה הבאה | כהן הכחיש כל קשר פוליטי עם נתניהו: "כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה"

ראש המוסד מסתייג: "אין לי קשר פוליטי עם רה"מ"
בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן צילום: פלאש 90

אחרי הסערה סביב הריאיון שהעניק אתמול (מוצאי שבת) ראש הממשלה ל'חדשות 13', בו הוא טען כי יימנה את ראש המוסד יוסי כהן לתפקיד בכיר בממשלתו, מבהיר היום כהן כי אין לו כל קשר פוליטי עם נתניהו. "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד", נמסר מלשכתו של יוסי כהן.

אתמול, במהלך הריאיון לאיילה חסון ב'ערוץ 13', הפתיע ראש הממשלה כאשר הבטיח למנות את כהן לתפקיד בממשלה הבאה. "ראש המוסד יוסי כהן עוזב את תפקידו בקרוב ובממשלה שאקים אדאג לשלב אותו בתפקיד", אמר נתניהו בריאיון.

בתנועה לאיכות השלטון שהופתעו מהדברים, פנו אמש ללשכתו של ראש המוסד וביקשו הבהרות. "ככל שיש ולו שבב של אמת בדבריו של ראש הממשלה, ובמשתמע מהם כאילו בימים אלו נתפר בעבורך תפקיד פוליטי בממשלתו של ראש הממשלה המכהן – וזאת בעודך מכהן כראש המוסד – יאמר במלוא הכבוד הראוי והמגיע, כי המדובר בהתנהלות חמורה ביותר, המטילה צל כבד על כהונתך המוצלחת ורבת השנים", נכתב בפנייה ששוגרה גם ללשכת היועמ"ש.

"וחמור יותר", הוסיפו במכתב, "ההתנהלות מטילה כתם בל יימחה על ארגון שהוא בבחינת קודש הקודשים של בטחון ישראל". לדברי שולחי המכתב, מצב בו ראש ארגון הביון של מדינה מנהל יחסים פוליטיים עם ראש הממשלה בעבור הבטחה פוליטית כזו או אחרת הוא מצב המוכר לנו ממשטרים אפלים, ואין אנו אפילו רוצים להעלות על בדל שפתנו מחשבה איומה זו".

בתגובה, כאמור, נמסר מטעמו של ראש המוסד יוסי כהן: "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד. כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה"

 

יוסי כהן ראש המוסד שר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד