כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גברת, יש לך רגע?

חיה ברויער עם שוק הפרסום: דרישת שלום מחו"ל • תחיית המתים ל'ביזנס'? • פרסום 'מגזרים' בונים פרמידה • 'לנור', אפשר קצת התחשבות? • ובוקר טוב לשוק הביטוח

גברת, יש לך רגע?



יש לך רגע?

אם אין לך, כדאי שתמצאי אחד, כי אפיקים בדיוק צרפו דוגמית של נסקפה טייסטרס צ'ויס למוספי הנשים ואין כמו להרגיש על הלשון מה שמנסים למכור לך, שהרי טעימה אחת שווה יותר מאלף מילים.

אבל, מוזר שכל מה שקשור לקפה מוכרח להיות קשור לרגעים: גם את בריף הקפה הטורקי של עלית, מוקדם יותר השנה, פיצחו בבולטון בעזרת שעון. אולי זו הבחירה הקלה ביותר, כי לאף משרד פרסום מגזרי לא יעלה על הדעת להוציא קמפיין מושלם אחר. למשל כמו קמפיין שלטי הרחוב של משרד הפרסום הכללי באומן בר ריבנאי לאותו קפה טורקי דאז..?

אז גם אם אפיקים החליטו ללכת על רגעים, הם מצאו חידוש, כי בשונה מכל השאר, אפיקים מדברים דווקא על רגעים של נשים, והם אפילו מצרפים דוגמית ואפילו מצרפים אותה בממוקד - למוספי הנשים.

רעיון טוב, קונספט מעניין ופמניסטי משהו, (אחרי הפנייה הגורפת של מקאן ובנק לאומי לגברים, זה די מרענן). רק משונה שהעיצוב גברי מדי (המון חום וצבעי אדמה כהים), ושהדבק מאחור הוא דווקא על חותמת הכשרות, שלא ניתן לזהותה אלא אם כן מתאמצים לתלוש את הדוגמית ולהפוך לצד השני כדי לקרוא את הכתוביות.

דרישת שלום מחוצלארץ

שבוע שעבר דילגנו עליהן משום מה - על גלויות התיירות של 'תור פלוס'. נופים מרעננים של עיירות נידחות, והצעות מפתות לעזוב את הכל ולצאת לבקר שם בקיץ הקרוב. אכן, אין מה לומר, הגלויות שוברות שגרה ונפלאות כתוספת על ה"סתם פרסום" ברבעי עמודים בסוף העיתון.

ואם אתם לא מבינים בחו"ל, או שלא אכפת לכם לטוס לנקודה לא מוכרת על מפת שוויץ, יש מצב שזה יעשה לכם חשק. אחרי הכל, נעים לקבל דרישת שלום קטנה מחו"ל בתוך העיתון של שבת.

חוזרים לעשות ביזנס

ציפור קטנה לחשה לנו ש'קו עיתונות' מתכננים תחיית המתים למוסף העסקים 'ביזנס'. מה שהתחיל כבשורה בשם "העיתון הכלכלי של הציבור החרדי" והחל לדעוך עם הזמן, כנראה מתעורר בבהלה למראה דפי ה'גלובס' (כתומים-כתומים ולא במקרה) של 'מרכז העניינים'.

אז לקחנו את המוסף הכלכלי של 'קו עיתונות', התחלנו לדפדף ולא מצאנו הרבה מדי פרסומות כלכליות שם, (אם כי זה אולי לא נחשב כי השבוע אין פרינטים חדשים של בנקים בכלל). היה גם מוזר קצת לראות את ארבעת עמודי 'לאומי' של מקאן נמצאים בעיתון הכללי ולא במוסף הכלכלי.

בכל מקרה, תחרות בריאה מניבה עיתונים טובים. או כך לפחות אומרות השמועות.

רק לשם השוואה

לא באתי לקנטר, רק להשוות. שני שבועונים, אותו השבוע. נכון שאחד מהם נחשב לסוג של עיתון מתחיל, אבל אם לא להתחיל בתנופה, איך מתקדמים?

במגזין משפחה 14 עמודי פרסום (לא כולל רבעים, חצאים ועמודי חסות) במגזין מורשה בדיוק מחצית. ולא שהם לא בדרך להיות מגזין שווה ונחשק, הם פשוט שכחו שאמור להיות תפקיד כזה "מנהל שיווק". ושהוא אמור לדאוג ללקוחות. לפרסומות. וגם למדורי יחסי ציבור ראויים לשמם. במילים אחרות: לדאוג לכסף.

אז רגע לפני שהעיתון המאוחד פושט את הרגל כמו ההוא שהתמזג לתוכו, כדאי שיאיישו במורשה את התפקיד ויתחילו לקבל. ולתת. זה הדדי.

גבינה לבנה בטעם של פעם

כשיש לתנובה פרינט חדש, הוא איכשהו תופס את המיקומים הטובים ביותר. הגבינה הלבנה החדשה, עם כל אפקטי ה'פעם' המתבקשים מסביב לה, מתיישבת בנוחות על השמאלי הראשון במגזין משפחה, גם על השמאלי הראשון במוסף יום ליום, גם על השמאלי הראשון בבקהילה וגם על הגב של קו עיתונות.

יופי של קונספט, בזבוז של ביצוע

לפרסום מימד יש כשרון מיוחד במינו: הם מסוגלים לעלות על קונספט מדהים, ללחוץ בדיוק בנקודה הרגישה, אבל לפספס בגדול בגלל הביצוע. את הקונספטים שלהם צריך למכור במכירה פומבית למנהלי בתי ספר לפרסום. למכור ולהוציא תחרות קריאייטיב. מן הסתם הרעיון המצוין שמקשר את המוצר לחיי היומיום של הצרכן יוכל גם להראות טוב יותר מהחלון העגמומי ונוף "בית המלון" המלאכותי הנשקף ממנו, של מודעת "סנו-מט".

קמפיין ב-3 שלבים, או: כך עושים עבודה יסודית

פרסום מגזרים מתחילים להראות כטיפוסים רציניים. אחרי הבזקי הקריאייטיב המוצלחים בקמפיין דפי הקהילה, הם מגלים התמדה מחושבת בקמפיין "טורנדו" - ערבים לך. התחילו עם פרינט, המשיכו בדאבל כתבת תדמית, והשבוע הם כאן עם שלב התכלס': בואו לקנות.

מחשבה מעניינת, להתחיל בלספר לך כמה אנחנו דואגים ללקוחות שלנו, לטפטף אחריות מקצועית, ורק אחר-כך להציע לך להצטרף ללקוחות ולקנות. שלב אחרי שלב בפירמידה מחושבת. כל הכבוד.

משפחה בריאה

עוד לא הספקנו להרגע ממוסף התינוקות של עיתון משפחה, הגיע מוסף הכלולות של עיתון משפחה ורגע אחריו הפציע מוסף הבריאות של עיתון משפחה. לשאלת התוהים, אין כל-כך מה להתייחס לכל מוסף לגופו, כיון שהם רבים כל-כך בעיתון משפחה, ומטרתם שווה: להביא פרסום בדרכים יצירתיות. פעם אלו תינוקות ופעם אלו חתונות ופעם זו בריאות ופעם אלו טעימות. אז מה.

עיניים להם

שוק המשקפיים מחולק היטב: הירוק והמתנשא זה של אופטיקנה, האותיות הזוהרות על רקע השחור שצועקות מבצעים זה של הלפרין, והלבן הנקי והכחול-צהוב זה של עינית. ועכשיו הם מפציעים שוב מעלי דפי העיתונות עם משקפיים ארוזים ביופי של סרט מתנה (וכל הגרפיקאים מוזמנים לרוץ לחפש את הויז'ואל באימג' בנק שמא הוא מועתק), על החתום בצד בתור קרדיט: BrandNew, זה מה שמנהלי עינית התכוונו כשאמרו "נעשה פרסום לבד"?

לנור

קמפיין חדש ומוזר מעט, למוצר חדש ומוזר מעט. משהו שאמור להריח חוצלארץ ובמקום זאת עושה תחושה קצת מאולצת של התפרצות בהולה לתודעה הצרכנית.

אז שלום, "לנור". נעים להכיר, מרכך הכביסה מספר 1 בעולם שהגיע לישראל, מסוחרר מעט, מבולבל כמו כולנו, כי נחיתה רכה לא היתה לו.

לאט, אנשים. תלמדו את הצרכנים לאט-לאט שאתם כאן. תגידו שלום יפה, אל תפלו עלינו בשני פריטים בבת אחת. גם פרינט פותח וגם פרינט המשך באותו עיתון. בסדר הפוך. בכל אחד מהם פרטים אחרים על המוצר החדש. בבקשה, אם אפשר, קצת התחשבות.

בוקר טוב לשוק הביטוח

אחרי שדיווחנו שפרסום בולטון פוטנציאל לקחו את תקציב כלל ביטוח, נוכל לספר לכם על דיווחים שטוענים כי אפיקים סגרו עם מנורה גאון שוקי הון. אולי התקומה הכללית תעיר גם את ביטוח איילון שעל ידי פרסון גל אורן? נחכה בסבלנות ונראה.

סקירה מזורזת

פלדהיים וספרי אור החיים ממשיכים לככב לכבוד שבוע הספר, תוצאות אפקטיביות מחדשים בפרינט של לנדאו תקשורת, בביטוח מגדל ובעוד שניים של מועדון הלקוחות של שפע שוק.

פרינט חדש לעינית.

בולטון פוטנציאל בשאריות של קמפיין הגלידות של שטראוס, המשך קמפיין מטרנה והמשך הצורפים. פרסום חן בפרינטים למכון נוה ומכון לנדר, קליעה למטרה בפרינט למרכז החרדי להכשרה מקצועית, פרסום אגס בפרינט למכללת מבחר.

מקאן מגזרים משחררים שאריות פרינטים של מעייני הישועה ולאומי, אפיקים מכניסים אינסרט קפה ושומרים על נוכחות עם בזק ועם סנו מקסימה. גל אורן בפרינט חדש לגבינות תנובה ובפרינט חדש להאגיס, מימד עם פרינט סנו-מט של סנו והישן של שוגי. מגזרים ממשיכים עם טורנדו, סטריפים וחצאי עמודים של דפי הקהילה. טריו מפציעים עם פרינטים של "לנור", של טייד, שאריות של טרקלין יאקאב חשמל ופרינט ישן-ישן של פיירי. דמיון מגיחים להם לפתע עם הפרינט הישן של מכון אחיה והפמוטים של חדד.

* הסקירה לא כוללת את ההעלאות באוב של פרסומים ישנים, לכבוד מגזין לבריאות של משפחה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד