י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סאגת הקנסות בפורים

למרות שמרגי סירב לדון - התקנות בוטלו במליאה

חברי הכנסת החרדים מנהלים מאבק ארוך מזה כשבועיים נגד אישור התקנות שהגבילו את הנסיעה בתחבורה לירושלים, במהלך חג הפורים האחרון | למרות החשש כי התקנות יאושרו במליאה, הושג הרוב והתקנות והתקנות בוטלו באופן סופי | כל הפרטים על הסאגה המתמשכת שהכעיסה את המגזר

למרות שמרגי סירב לדון - התקנות בוטלו במליאה
יעקב מרגי במליאה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מזה שבועיים מנהלים חברי הכנסת החרדים מאבק כנגד התקנות שהגבילו את הנסיעה בתחבורה לירושלים במהלך שושן פורים.

כזכור, בדיון שהתנהל למחרת פורים, תקפו הנציגים את החלטת המשלה ופעלו לבטל את התקנות.

כפי שדווח לפני שבועיים, מרגי בפועל סירב להצביע על התקנות למרות שהיה לו רוב נגדם, שבוע שעבר, הסכים מרגי לבקשת 'יהדות התורה' לקיים דיון, ואכן בתום ההצבעה, הושג הרוב לבטל את התקנות ויחד איתם לבטל כ-13 קנסות בסך 5,000 ש"ח כל אחד שניתנו למפעילי תחבורה בשושן פורים.

אלא, שבשקט בלי לעדכן את חברי יהדות התורה, נציגת 'הליכוד' בוועדת הכלכלה חה"כ מטי יוגב הגישה רביזיה לבקשת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, ובכך היא עיכבה את ביטול התקנות, שהיה ניתן להפילם שוב באם יכנסו את הוועדה פעם נוספת, אך זה לא קרה משום מה.

יוגב הסיברה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הסיבה שהגישה רביזיה למרות שהיא עצמה הצביעה בעד התקנות, "הגעתי באמצע הדיון, לא כל כך שמעתי את הטיעונים ורציתי לדון על כך מחדש. קיבלתי אישור ממיקי זוהר לדון מחדש".

חבר הכנסת יעקב מרגי הסביר כי לא כינס דיון מחדש משום שהיה ברור שיושג הרוב נגדו, למרות שבפועל לא היה ברור כי יושג רוב, שכן היה ניתן לגייס בדילים חברי אופוזיציה ולבטל את התקנות עוד בעודן בוועדה, אך כעת כבר מידי מאוחר לתקן.

היום (שני), בחלוף 14 יום מאישור התקנות בממשלה, המליאה קיימה דיון בתקנות. תחילה היה נראה כי לא יושג רוב להפיל את התקנות, בין היתר בגלל שחברי הכנסת בדגל התורה מסיירים בשעות אלה בדרום לצורך קמפיין בחירות, אלא שבאופן מפתיע, הושג הרוב: 5 תומכים מול 3 מתנגדים שהפילו את התקנות והסירו את הקנסות באופן סופי.

יעקב מרגי שושן פורים תקנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד