י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תדרוך מיוחד

ראש שירותי בריאות הציבור: נקל הגבלות כבר בראשון הקרוב

במהלך תדרוך עיתונאים התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור לשלל ההיבטים של הלחימה בנגיף קורונה, יותר משנה להתפרצותו | "לא הייתם רוצים שהאורחים שלכם יחלו וחלילה יקרה להם משהו רע כי הם הגיעו לחתונה"

ראש שירותי בריאות הציבור: נקל הגבלות כבר בראשון הקרוב
בחורים מסכות בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרועי פרייס העבירה היום (שני) תדרוך מיוחד לעיתונאים. במהלך התדרוך התייחסה לשלל ההיבטים של הלחימה בנגיף קורונה, יותר משנה להתפרצותו.

בפתח דבריה אמרה: "המגפה הולכת וקטנה. אנחנו בירידה מאז פורים עם יותר מחמישה מיליון מחוסנים במדינת ישראל. בפעימה הבאה שתחל ביום ראשון הכמויות של האנשים יגדלו כי אנחנו רואים שהמתווה בטוח. פחות מ-15% מהיישובים הם אדומים וכתומים וזה הולך ומצטמצם, ומאפשר פתיחת בתי ספר וחזרה לשגרה".

"הרוב המכריע של החולים קשה וקריטי זה הלא מחוסנים" המשיכה בסקירה על החולים והנפטרים: "רוב הנפטרים הם בקרב הלא מחוסנים".

"בשנה שעברה ראינו חתונות שנגמרו בהלוויות - עכשיו יש לנו 'תו ירוק' שיכול למנוע את זה. לא הייתם רוצים שהאורחים שלכם יחלו וחלילה יקרה להם משהו רע כי הם הגיעו לחתונה" קראה פרייס.

"אותנו הכי מדאיג, ואנחנו עובדים מסביב לשעון בנושא של הווריאנטים. כרגע בישראל יש את הבריטי והוא השולט. אנחנו יודעים שהחיסון יעיל נגדו. נגד הסוג הדרום אפריקאי, פחות אבל עדיין יעיל. מה שמדאיג אותנו בעיקר זה כניסה של וריאנטים חדשים דרך נתב"ג ומעברים יבשתיים וימיים".

"יש לנו כ-3.5 מיליון אנשים לא מחוסנים ויכול להיכנס גם וריאנט יותר מסוכן ושהחיסון לא יעיל עליו. המשרד ייתן את הממלצות המקצועית בהתאם לנתונים בספרות. אנחנו המדינה הראשונה שמחסנת בהיקפים האלה והבשורה תיצא מאיתנו. יהיו בדיקות סרולוגיות למחוסנים ונעקוב אחרי רמת הנוגדנים, חשוב להבין שכיום אנחנו עוד לא יודעים מה הסף שמתחתיו הנוגדנים כבר לא מגינים. אנחנו מתכננים כעת מחקרים כאלו כדי לדעת איזו המלצה לתת. רק לפי המחקרים ניתן הנחיה לציבור".

עוד הוסיפה: "יכול להיות שייכנס וריאנט שנדרש לתת מנת חיסון אחרת שיהיה קצת שונה ומתאים לווריאנט. אולי שם נצטרך שתי מנות ולא אחת. נצטרך ללמוד על בסיס נתונים".

לסיום אמרה בהתייחסות לבדיקות המהירות: "הרגישות של הבדיקות המהירות נמוכה יותר, אבל אם יש עומס נגיפי גבוה הסיכוי שהבדיקה המהירה תזהה עולה, לכן אנחנו סומכים על הבדיקות האלה ומעוניינים לעשות בהן שימוש בכניסה לאירועים. לעומת זאת הבדיקות לא מספיק רגישות כדי לאפשר כניסה לבתי מלון לחמישה ימים אבל לאירוע של כמה שעות זה מתאים".

שרון אלרעי פרייס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד