י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היערכות נרחבת

מאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה קיבלו ערכות לחג הפסח

ערכות מיוחדות לחג הפסח נשלחו לרבנים וראשי קהילות באירופה שיחלקו אותם בסמוך לחג הפסח, כל אחת מהערכות נעטפה באריזה מיוחדת כדי להבטיח שתגיע בשלמות ליעדה

מאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה קיבלו ערכות לחג הפסח
ערכות לחג הפסח לאירופה צילום: באדיבות המצלם

ב"מרכז רבני אירופה" (RCE) ו"איגוד הארגונים היהודים באירופה" (EJA), מסיימים בימים אלה את אחד המבצעים הלוגיסטיים הסבוכים ביותר שערכו בשנה האחרונה, הפצת משלוחי מצות ו'כזית מצה' למאות קהילות ברחבי אירופה. המבצע הלוגיסטי נערך בפיקוח סמנכ"ל המרכז הרב יוסי ביינהקר, ששקד על הרישומים במטרה להבטיח שהמצות יגיעו לכל עיר ועיירה באירופה, ובסיוע ארגון בס"ד בהנהלת הרב יהודה רייכמן שהוציא לפועל את הפרוייקט במסירות רבה.

המצות הופצו בלמעלה מ-560 קהילות יהודיות ברחבי אירופה. הערכות נשלחו לרבנים וראשי קהילות שיחלקו אותם בסמוך לחג הפסח. כל אחת מהערכות נעטפה באריזה מיוחדת כדי להבטיח שתגיע בשלמות ליעדה.

מדובר במבצע ייחודי במטרה להבטיח שכזית מצות שמורה עבודת יד יגיעו לכל היהודים בקהילות השונות באירופה. כדי להביא להרחבת חלוקת המצות ובכדי להגיע לקהלים רחבים ככל הניתן, הפיקו "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה", יחד עם ארגון 'בסד', מארז ייחודי למצות. המארז החדש מהווה פתרון מעולה לרבני הקהילות כמו גם ליהודים בקהילות כך שכולם יאכלו כזית מצה ויצאו ידי חובת המצווה.

כדי להבטיח שכל המצות יגיעו ליעדן, על אף סגירת הגבולות ברחבי אירופה, בעקבות העליה בנדבקים בנגיף הקטלני, ערך הרב ביינהקר יחד עם רבנים מקומיים שיחות עם גורמים במערכות השלטון של המדינות השונות. יחד הם הסבירו להם אודות החובה של כל יהודי לאכול מצות במשך שבוע שלם. המאמץ הגדול השתלם וכל המדינות אישרו את הכנסת המצות לתחומן בחבילות סגורות וחתומות.

אין זה המבצע הלוגיסטי הראשון שעורך "מרכז רבני אירופה" יחד עם הרב רייכמן מארגון 'בסד'. לפני חג הסוכות וחנוכה בשנה האחרונה סייע הארגון בהפצת ארבעת המינים וחנוכיות ברחבי אירופה למאות משפחות.

יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה" הרב מנחם מרגולין אמר כי לאור הביקוש הרב למצות הוחלט כי על אף העלויות הכרוכות בכך ייעשה מאמץ לספק כל כמות מצות שתידרש למדינות השונות כדי להבטיח שבכל מקום יהיו מצות.

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג אמר כי המרכז שם לעצמו למטרה לא לפסוח על אף קהילה יהודית ברחבי אירופה. הוא הדגיש את המאמץ הרב שהושקע במערך הלוגיסטי. על אף מגבלות המשלוח בתקופה מורכבת זו, נעשו מאמצים רבים להגיע לכל המקומות ביבשת ואף במקומות הנידחים.

לדבריו, כרבבות אריזות של כזית מצה הגיעו בימים אלו והן יחולקו לכל דיכפין באירופה. "התגייסות צוות 'המרכז' ורבני הקהילות, הבטיחו שהמבצע הלוגיסטי המיוחד יצליח. בימים אלה כבר נמצאים המצות בקהילות השונות והן מתקבלות בהערכה רבה", אמר הרב גולדברג.

בימים אלה הופצה גם ערכה מיוחדת עבור ילדי הקהילות, ממנה יכולים הרבנים והרבניות ללמד את הילדים על מצוות פסח, החל מהסברה לקיום מצוות החג ועד לפרטים המעשיים של כל אחת מהמצוות.

קהילות יהודיות חג הפסח מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד