י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שבוע לבחירות

לפיד שולף את הקשית: "אי אפשר להחליף שלטון בלי יש עתיד גדולה"

לכל אורך הקמפיין עד עתה מיעט יו"ר יש עתיד להופיע ציבור, אך נראה שעתה לקראת הישורת האחרונה, שבוע ימים לבחירות, לפיד מעלה הילוך ויוצא לחזית | במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר תקף לפיד את מפלגת השלטון הנוכחית ואת החרדים וקרא לכולם להצטרף לאלטרנטיבה אותה הוא מוביל

לפיד שולף את הקשית: "אי אפשר להחליף שלטון בלי יש עתיד גדולה"
יאיר לפיד במסיבת העיתונאים צילום: אלעד גוטמן

שבוע לבחירות, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שממעט להופיע פומבי, כינס הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים ומציג לראשונה את כוונתו לעמוד בראש הגוש ולהפוך למפלגת שלטון, למעשה על ידי התמודדותו על ראשות הממשלה.

במסיבת עיתואנים שכינס הוא פתח בהתקפה על ראש הממשלה, "כבר שבועות ארוכים בנימין נתניהו מנסה להפוך את הבחירות האלה לקרב אישי מכוער ביני לבינו. אני לא אתן לו. הבחירות האלה עוסקות בשאלה הרבה יותר גדולה. איזו ממשלה תהיה פה? אצל מי היא עובדת? לאן היא תוליך את מדינת ישראל?".

"נתניהו רוצה מלחמת הכפשות אישית, מפני שהוא מנסה להסתיר מהציבור את נקודת החולשה הכי גדולה שלו: נקודת החולשה שלו היא הרכב הממשלה היחיד שיש לו. הממשלה היחידה שהוא יכול להקים: ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין שקוראים לשחרור הרוצח יגאל עמיר. ממשלה סחטנית, שתיקח את הכסף של אנשים עובדים כדי לתת אותו לאנשים שלא עובדים. ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר זה הרכב שבו אין ייצוג לאנשים שעובדים, משרתים בצבא, משלמים מיסים, מאמינים בדמוקרטיה", הוסיף.

לפיד בדבריו השמיץ את המפלגות החרדיות אותם הוא מכנה "סחטנים", לדבריו, "הליכוד בממשלה הזו הוא לא מפלגת שלטון, הוא שבוי. נתניהו הוא בן ערובה של סחטנים וקיצוניים. הוא חייב שהם יתנו לו חסינות, והוא ישלם. בכסף שלנו, בעתיד של הילדים שלנו, ביחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל".

בשלב הזה שלף לפיד את הקשית ופתח בקמפיין גוועלד נגד כחול לבן והעבודה, "ב-7 מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפיה דתית. ב-6 מנדטים לא משנים את חוק הלאום ולא מגינים על בית המשפט העליון. והכי חשוב – ב-6 מנדטים לא מחליפים את נתניהו", הבהיר. "אתם רוצים לעשות שינוי גדול, חייבים מפלגה גדולה שתעשה אותו. בלי כוח פוליטי, לא יהיה פה מהפך. הברירות הן יש עתיד גדולה, או ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. זו ההחלטה שהציבור צריך לעשות בדיוק שבוע מהיום".

לפיד דווקא שומר על מפלגת מרצ, כשהוא הדגיש בדבריו, "יש עדיין מספר יוצא דופן של מתלבטים. יותר מעשרה מנדטים. הם צריכים לדעת, אם הם לא יצביעו יש עתיד, תקום פה ממשלה חשוכה, גזענית וסחטנית. בסוף צריך כוח גדול כדי לשנות מציאות. אני מכבד את המפלגות בגוש שיש להן דרך ויש להן אידיאולוגיה. הן יהיו שותפות חשובות. אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ, חשוב שהם יעברו את אחוז החסימה. מעבר לזה, עם כל הכבוד לכל חישובי הגוש, אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה. אי אפשר להקים ממשלה בלי מפלגה גדולה שתקים ממשלה".

יאיר לפיד בחירות 2021 ביבי נתניהו מרצ חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד