י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכון פורת ברעננה

הזרקה תחת שיקוף לטיפול בכאבי גב וצוואר

בין שלל הסיבות לכאבים כרוניים, כאבי גב הם הנפוצים ביותר, מרבית הפניות לאורטופד הן בשל כאבי גב, ומחצית המטופלים במרפאות כאב סובלים מכאבי גב

הזרקה תחת שיקוף לטיפול בכאבי גב וצוואר
כאבי גב צילום: freepik

כ- 80% מהאנשים יחוו כאב גב משמעותי לפחות פעם אחת בחייהם, טיפול מהיר ויעיל בכאב עם הופעתו עשוי לחסוך סבל רב, להחזיר את הסובל לפעילות ולמנוע ממנו צעדי ייאוש הגורמים לו לחפש אחר מוצא ניתוחי.

אדם ששוכב במיטה זמן ממושך, לעיתים חודשים רבים, עלול בנוסף לחרדה ולכאבים להיכנס לדיכאון מעצם השכיבה הממושכת בחוסר מעש, סיטואציה אשר  עלולה להיות הרסנית.

היום ידוע בבירור שגם אם אדם סובל מכאבי גב, עליו להמשיך להיות פעיל בסביבתו הטבעית על מנת לחוש חיוניות, כיוון שאדם פעיל יותר מחלים מהר יותר וסובל פחות מכאבים.

סולם לטיפול בכאבי גב וצוואר של ארגון הבריאות העולמי (WHO) ממליץ על שימוש בטיפולים פולשניים, הזרקה לגב תחת שיקוף, לאחר שנוסו הטיפולים התרופתיים ונכשלו בהקלת הכאב. או כאשר תופעות הלוואי שנגרמו לחולה היו משמעותיות.

התפתחות חומרי ההרדמה פתחה צוהר לטיפול בכאבי גב, התברר כי ניתן לחסום את הולכת הכאב למוח על ידי חסימה ולו רק זמנית של מסלולי הכאב. שילוב סטרואידים בחומרי ההזרקה אפשרה טיפול ארוך טווח בדלקת ובבצקת הנוצרים במקום הכאב, אם בשל פריצת דיסק או גורמים אחרים לכאב.

בהזרקה לגב לחלל האפידורלי או ישירות לשורשי העצב - מקור הכאב, מחדירים באופן נקודתי ומדויק סטרואידים נוגדי דלקת וחומרי הרדמה, יעילות ההזרקה גבוה מאוד בעוד אחוז הסיבוכים כתוצאה מהזרקה בגב תחתון נמוכה ביותר. מדובר בפעולה קצרה עם כאב מינימלי, אשר נמשכת כחצי שעה, ומתבצעת תחת הרדמה מקומית בלבד.

לדוגמה במקרה של פריצת דיסק על פי רוב הגוף מעכל את הדיסק הפרוץ, אלא שתהליך זה עשוי לקחת זמן רב – עד שנה. ישנו צורך בשיכוך הכאבים הקורנים לרגל, הזרקה תחת שיקוף לגב, לשורשי העצב, יתן לגוף את הזמן לעכל את הפריצה ובכך יחסוך למטופל ניתוח בגב לכריתת הדיסק הפרוץ.

במקרים של כאב עמיד אנו מבצעים שימוש בהחדרה של המחט לשורשי העצב הפגוע וחימום המקום באמצעות גלי רדיו אשר גורמים להרס עצבים מכוון.

ד"ר ליאור פורת, מנהל המרכז החדש של "פורת שירותי רפואה" ברעננה, מסביר כי : "במרכז עומדים לרשות המטופלים צוות של רופאים מנוסים ומובילים בתחום רפואת הכאב ואורטופדיית גב, הטיפול בכאבי גב והצוואר נקבע על ידי הרופאים על סמך שיחה עם הלקוח, בדיקה גופנית מקיפה ובחינת בדיקות הדמיה שביצע (CT או MRI).

בחדר השיקוף שלנו בו מתבצעות ההזרקות לעמוד השדרה, אנו מספקים סביבה קלינית ידידותית המצוידת בטכנולוגיה המתקדמת ביותר תוך הקפדה על  נוחות המטופל, וביצוע של הליך מהיר ובטוח  עם הקפדה על  מזעור סיכונים.

ההליך כולל יחס אישי והסבר מפורט, חשוב לנו להקל על המטופל, אשר גם כך סובל מכאבים ממושכים, ולתת הרגשת אישית ביתיות וחמה, כך שידע שיש מישהו שבאמת דואג מכל הלב  לרווחתו, ומעוניין להחזירו למסלול של חיים נורמליים ללא כאב".

 

 

כאבי גב הרגעת כאבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד