י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערה בברסלב • האזינו

הקצין לנכדו של הגרי"מ שכטר: "שלא יגיע להפגנה, שמא ניאלץ להגיע אליו"

שעות לפני הגעת הגאון רבי יעקב מאיר שכטר למחאה נגד קו הרכבת הקלה בבר-אילן, חייג קצין במשטרת י-ם לנכדו של הרב והזהיר אותו, תוך שהוא מאיים כי המשטרה תיאלץ להגיע לרב בעצמו | "לא רוצה שיגיע מצב שיגרמו נזקים ואז נחפש את המארגן ונגיע לרב" | ההקלטה המלאה 

הקצין לנכדו של הגרי"מ שכטר: "שלא יגיע להפגנה, שמא ניאלץ להגיע אליו"
הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר במחאה היום צילום: דוד ארזני

"אני לא רוצה שיגיע מצב שיגרמו נזקים והרב נואם, ולאחר מכן נחפש את המארגן ונגיע לרב": כך נשמע הבוקר (שלישי), פקד עידן בן נון, קצין מודיעין במשטרת ירושלים, בשיחה שקיים עם נכדו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מרבני חסידות ברסלב, ומעוררת סערה רבתית בחסידות.

הרקע לשיחה - הגעתו של הגרי"מ שכטר למחאת הקנאים נגד קו הרכבת הקלה שנערכה היום בשעות הצהריים ברחוב אילן. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר שנים ארוכות בהן נמנע מהשתתפות בהפגנות הקנאים, הודיע לראשונה הרב על כוונתו להשתתף בהפגנה בבר אילן.

מתוכן השיחה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי הקצין ניסה בכל דרך למנוע את הגעתו של הגרי"מ שכטר למוקד המחאה, ככל הנראה מחשש שהדבר יוביל להפרת סדר המונית. בשיחה, נשמע הקצין מזהיר את נכדו של הרב שכטר ואף רומז לו כי במידה ואכן הרב יגיע למחאה ותתפתח הפרת סדר, המשטרה תיאלץ "לחפש את המארגנים ואף להגיע לרב", כלשונו.

פקד עידן בן נון, שהציג את עצמו כקצין המודיעין של המגזר החרדי בירושלים, הסביר לנכדו כי הוא "מעביר איזה שהוא מסר שהוא רוצה שיעבור גם לרב". במשטרה טרם הגיבו לדברים, אך גורמים במשטרה אמרו הערב כי לא נפל פגם בדברים שנאמרו על ידי הקצין.

בסופו של דבר, הגיע הגרי"מ שכטר להשתתף במחאה כשאליו מצטרפים רבים מחסידיו. בשיחה המתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים', הסביר הקצין לנכדו של הרב, כי "במסגרת התפקיד שלי, חוץ מלאסוף מודיעין במגזר החרדי, אני גם איש שיח ומדבר עם הרבה מאוד גורמים משפיעים, ואני יכול להגיד לך דבר כזה, המחאות האלו מול הרכבת הקלה הופכות לא פעם ולא פעמיים לנזקים כבדים, מאוד  ובסוף משטרת ישראל – תעצור את האנשים שגרמו נזק פיזי, יגיעו גם למארגנים".

אלא, שהקצין לא הסתפק בכך ואף שיגר איום מרומז על לכך שהמשטרה תפעל נגד הגרי"מ שכטר בעצמו. "ואני פה אומר לך, סוג של מעביר איזה שהוא מסר שאני רוצה שתעביר גם לרב". אנחנו מבקשים שהרב לא יגיע לשם (למחאות) היום, אוקי". לדבריו, "אם רוצים לעשות מחאה זה בסדר וזה לגיטימי לעשות מחאה מול אתר הבניה. כל מחאה שהיא לגיטימית ולא נגרמים נזקים ולא איזה שהוא הלהטה של הרוחות שתגרום אחרי זה להפרת סדר".

"אבל בסוף במידה וכן יהיה", הוסיף הקצין, "אני מכיר את הציבור של החבר'ה של ברסלב, במיוחד החברה של השול. אני מכיר את הציבור, והוא ציבור קצת קשה, הוא אנטי ציוני, הוא קצת קשה, ואני לא רוצה שיגיע מצב שיגרמו שם נזקים והרב (שכטר) נואם, ולאחר מכן נחפש את המארגן ונגיע לרב. אני לא רוצה, אוקי? אני אומר לך". כך עידן בן נון בהקלטה שמתפרסמת ב'בחדרי חרדים'.

בניסיון להניא את נכדו של הרב מההגעה למחאה, הסביר הקצין כי היה מעורב באי מעצרו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בביתר עילית. "אני לא יודע אם אתה יודע, אוקי? היה לי סיפור מאוד דומה בתולדות אברהם יצחק, אוקי? ואני זה שמנעתי את המעצר של האדמו"ר, אם אתה זוכר את הסיפור של החתונה שהייתה בביתר עילית, אתה זוכר"?

"אז הנה אני אומר לך", הוסיף הקצין, "אני הציבור החרדי מאוד יקר לי, אוקי? אני עובד איתו כבר שנים, ואם הגעתי למצב שאני מתקשר אליך ואומר לך את הדברים, זה אומר שתדע שיהיו השלכות אחר כך ואנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה. אנחנו מעדיפים הידברות, לדבר ולסגור את הדברים מולי ומולך שנבין מה הציפיות ומה ההשלכות של כל דבר".

הפגנה הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד