י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"פוגע באמון הציבור"

ועדת הבחירות פסלה את סיסמת הליכוד

בתואנה של פגיעה באמון הציבור בשירות הציבורי, יו"ר ועדת הבחירות השופט פוגלמן פסל הערב את קמפיין החוצות של הליכוד שנשא את הסיסמה "חוזרים לחיים" | גם היועמ"ש מנדלבליט המליץ לוועדת הבחירות לפסול את הקמפיין

ועדת הבחירות פסלה את סיסמת הליכוד
קמפיין הליכוד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות עתירת עמותת אחריות לאומית, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר הערב (שלישי) על קמפיין הליכוד להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים", בעקבות העובדה שמשרד הבריאות השתמש בסיסמא הזו לקידום מבצע החיסונים לקורונה.

"השימוש בסיסמא עלול ליצור רושם שגם מסע הפרסום הממשלתי הוא מטעם המפלגה", הסביר השופט פוגלמן, וכאמור אסר על הליכוד להשתמש בה.

הוא הוסיף כי "שימוש בתעמולת הבחירות של מפלגה או של מועמד בשם המפורש של מבצע החיסונים שמשרד הבריאות עורך, עלול ליצור דימוי שלאחר זהות בין השירות הציבור לבין אותו מועמד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע, מיניה וביה, באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".

עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית שעתרה נגד השימוש של הליכוד בקמפיין, מסר כי "הליכוד ונתניהו, האחראים הישירים למותם של למעלה מ-6,000 ישראלים וישראליות, מאות אלפי ילדים ובני נוער הלומי קורונה, קיבלו היום צו מניעה למעשה המביש והציני שעשו בסלוגן החיסונים הלאומי, 'חוזרים לחיים'. תנועת אחריות לאומית נעמדה מול כוחות אדירים לקרב עיקש, במקום שבו היו צריכים לעמוד מערכות אכיפת החוק והפוליטיקאים".

עוד נמסר כי "שנים רבות של שלטון גרמו לנתניהו ולליכוד להניח שהם מפלגה שיש לה מדינה. אנחנו נעמוד בכל מקום שבו היתר נאלמים דום, בבתי המשפט, ברחובות, בגשרים ובכיכרות, נילחם על המדינה שלנו עד שנשחרר את הלפיתה של הליכוד מהמשאבים הציבוריים של כולנו. אחריות לאומית תפנה בימים הקרובים ליועמ"ש הממשלה על מנת שיפתח בחקירה פלילית לאור מעורבותם של יועצי שר הבריאות בקמפיין משרד הבריאות, מעורבות אשר הראיות שאופפות אותה, מלמדות על תכנון מוקדם לביצוע עבירות פליליות משמעותיות".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו החל לקדם סיסמאות חדשות בכנסי הבחירות שלו, והציע בהלצה - "חוזרות לחיים", ובועידת ערוץ 20 שנערכה היום אמר נתניהו - "חוזרים לחייך".

מפלגת הליכוד קמפיין בחירות שלטי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד