י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לטובת שני המועמדים

דיווח בארה"ב: רוסיה, איראן וסין ניסו להתערב בבחירות

דו"ח חדש שפרסם משרד מנהל המודיעין הלאומי בארה"ב, מעלה כי רוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות 2020 לטובתו של טראמפ, בעוד איראן וסין ניסו לסייע לבחירתו של ג'ו ביידן

דיווח בארה"ב: רוסיה, איראן וסין ניסו להתערב בבחירות
דונלד טראמפ/ג'ו ביידן צילום: צילומסך

דו"ח המודיעין האמריקני קבע: רוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020 במטרה להכפיש את ג'ו ביידן ולעזור לדונלד טראמפ להיבחר, בעוד איראן ניסתה ההיפך, להכפיש את טראמפ ולעזור לביידן.

המודיעין האמריקני מעריך כי רוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020 על ידי ביצוע פעולות השפעה שמטרתן להכפיש את מועמדותו של הנשיא ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, ולתמוך בנשיא לשעבר טראמפ, לערער את אמון הציבור בתהליך הבחירות ולהחריף חילוקי דעות סוציו-פוליטיים בארה"ב, ואילו איראן ניסתה בדיוק ההיפך, כך על פי דו"ח חדש שפרסם משרד מנהל המודיעין הלאומי.

דו"ח המודיעין מספק את ההערכה המקיפה ביותר של איומי חוץ על בחירות 2020 עד כה, ומפרט פעולות השפעה נרחבות של יריבי ארה"ב, כולל רוסיה ואיראן, שביקשו לערער את האמון בתהליך הדמוקרטי, בנוסף למיקוד למועמדים ספציפיים לנשיאות.

אך למרות שמסקנת הדו"ח היא כי יריבים זרים רבים אכן ניסו להתערב, הוא גם מציין כי אין "שום סימן לכך ששחקן זר כלשהו ניסה לשנות היבט טכני כלשהו בהליך ההצבעה בבחירות בארה"ב בשנת 2020, כולל רישום מצביעים, הצבעה. טבלה או תוצאות הבחירות".

מאמציה של רוסיה להשפיע על בחירות 2020 מופיעים באופן בולט בדו"ח, המפרט כיצד נעשה שימוש במודיעין הרוסי כדי לדחוף טענות לא מבוססות על ביידן למיינסטרים האמריקני.

"מרכיב מרכזי באסטרטגיה של מוסקבה בסבב הבחירות הזה היה השימוש בסמכויות הקשורות למודיעין הרוסי כדי לדחוף את נרטיבי ההשפעה, כולל טענות מטעות או לא מבוססות נגד הנשיא ביידן, לחברות תקשורת אמריקאים, פקידים בארה"ב ואנשים בולטים בארה"ב, כולל כמה קרובים לנשיא לשעבר טראמפ וממשלו", נכתב בדו"ח.

"שלא כמו בשנת 2016, לא ראינו מאמצי סייבר רוסיים מתמשכים להשיג גישה לתשתיות בחירות" נאמר בדו"ח, ה-CNN דיווח, כי הדמוקרטים מיהרו לציין כי ממצאי קהילת המודיעין האמריקנית מדגישים את מה שאמרו מחוקקים רבים בחודשים שקדמו לנובמבר.

"הערכת קהילת המודיעין שפורסמה מדגישה את מה שכולנו ידענו כבר - שרוסיה התערבה כדי לתמוך בנשיא לשעבר טראמפ, פגעה בנשיא ביידן, ופגעה באמון בתהליך הבחירות שלנו. באמצעות המודיעין שלה, רוסיה ניהלה מבצע מודיעיני מוצלח שחדר לחייו של הנשיא לשעבר. המעגל הפנימי", כך אמר נשיא אדם שיף, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, ביום שלישי.

הדו"ח מתאר גם כיצד איראן ביצעה "קמפיין השפעה סמוי" המכוון לבחירות. באופן ספציפי, הדו"ח מראה כי מאמצי איראן נועדו "לערער את סיכויי הבחירה של הנשיא לשעבר טראמפ - אם כי מבלי לקדם ישירות את יריביו, הם ערערו את אמון הציבור בתהליך הבחירות, וזרעו פילוג והחמירו את המתיחות החברתית בארה"ב".

גם סין מוזכרת, אך בהקשר שונה מאוד מרוסיה ואיראן. "אנו מעריכים כי סין לא הפעילה מאמצי התערבות, ולא הפעילה מאמצי השפעה שנועדו לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב", נכתב בדו"ח.

הדו"ח מציין כי היו כמה דעות סותרות בקהילת המודיעין לגבי מאמצי סין, ה-CNN דיווח, כי בכיר סייבר אמריקני העריך כי "סין נקטה כמה צעדים כדי לנסות לערער את בחירתו מחדש של הנשיא לשעבר טראמפ".

המירוץ לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן התערבות רוסיה בבחירות דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד