ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחרי שהאט את הגלישה

פוטין מבטיח לחסום את טוויטר בעוד חודש

ניסיונות הדיכוי והשתקת מחאתם של מתנגדי פוטין ברשתות התקשורת הרוסיים הובילה את אנשי האופוזיציה לפרסם את דעתם בפלטפורמת חיצוניות, אחת מהן היא טוויטר | כעת מנסה פוטין להילחם גם בזה ומאיים על ענקית המדיה כי תיחסם לאלתר באם לא תסיר את התוכן שהועלה - בתוך 30 יום

פוטין מבטיח לחסום את טוויטר בעוד חודש
חרם על טוויטר צילום: Pixabay

פוטין מבטיח לחסום את טוויטר: השירות ייחסם ברוסיה בעוד 30 יום אם לא ימחק 'תוכן אסור' הקשור להפגנות בעד איש האופוזיציה אלכסיי נבלני, ותוכן נוסף אותו דורשים הרוסים להסיר, תוכן ש'אינו תואם את הערכים הרוסיים'.

רוסיה איימה לחסום את טוויטר בתוך 30 יום אלא אם כן הפלטפורמה תפעל להסרת מה שהממשלה מכנה 'תוכן אסור'.

ואדים סובבוטין, בכיר רוסי האחראי על הקשר בין הממשל לרשתות החברתיות, אמר כי האיסור ייכנס לתוקף אלא אם כן טוויטר תסיר את התוכן, שלדבריו כוללים תוכן מסוכן ולא אתי או תוכן לא ראוי.

אולם יריביו של פוטין טוענים שההחלטה היא למעשה ניסיון לעצור את יריביו הפוליטיים של פוטין בארגון עצרות, כפי שעשו במספר ערים בתחילת השנה.

סובבוטין פרסם את האיום שלו יממה בלבד לאחר שהמבקר הראשי של פוטין, אלכסיי נבלני, פרסם את העדכון הראשון שלו מבית הכלא בו אמר כי "המקום נראה כמו מחנה ריכוז".

"טוויטר לא מגיבה לבקשות שלנו כמו שצריך. אם המצב יימשך, הוא ייחסם בעוד חודש ללא צו בית משפט", אמר סובבוטין. ההודעה על כך מגיעה שבוע אחרי שרוסיה הודיעה כי מהירות האינטרנט של טוויטר תואט אלא אם כן תסיר את התוכן הפוגע.

הרוסים כועסים על טוויטר על כך שהם לא מחקו חומר המעודד ילדים להצטרף להפגנות נגד פוטין. ה"דיילי מייל" הבריטי מציין כי סביר להניח כי כ-9 מיליון רוסים משתמשים בטוויטר, שמונה אחוזים בלבד מכלל האוכלוסייה במדינה, אם כי זהו אמצעי התקשורת המועדף על מבקרי פוטין, כולל אנשי האופוזיציה. אנשי האופוזיציה משתמשים באתרים כדי לעקוף את הצנזורה הרוסית שאסרה על הטלוויזיה והרדיו לתת במה למתנגדי פוטין, ולקדם חקירות נגד שחיתות על פוטין.

המאמר האחרון של נבלני, התפרסם מספר ימים לאחר מעצרו האחרון ברוסיה, הוא האשים את פוטין בבניית ארמון על חוף הים השחור במדינה באמצעות כספי מדינה. פוטין הכחיש את ההאשמות, אך הן הספיקו כדי לעורר כמה מההפגנות הגדולות ביותר נגד הנהגתו מאז שהפך לנשיא בשנת 2000.

ולדימיר פוטין טוויטר אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד