כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
על שם פחריזאדה

תחרות בין גופים: באיראן משיקים את החיסון השלישי לקורונה

מערך ייצור החיסונים באיראן פועל בצורה מבוזרת כאשר מספר גופים מתחרים ביניהם על ייצור של שישה חיסונים שונים לנגיף הקורונה. אמש הוצג חיסון חדש לקורונה שנוצר על ידי שלוחה של משרד ההגנה האיראני, המכונה "ארגון המחקר והחדשנות"

תחרות בין גופים: באיראן משיקים את החיסון השלישי לקורונה
זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה צילום: בלוג המודיעין אינטלי טיימס

רשויות הבריאות באיראן הודיעו כי החיסון השלישי נגד קורונה שפותח במדינה הגיע לשלב הניסויים הקליניים. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי יעילותו, אך נמסר כי החיסון נקרא 'פאחרה', על שמו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, שחוסל בנובמבר האחרון.

החיסון שהוצג אמש (שלישי) בטלוויזיה הממלכתית, נוצר על ידי שלוחה של משרד ההגנה האיראני, המכונה "ארגון המחקר והחדשנות".

רשת ABC מדווחת, כי הגישה של איראן לייצור חיסונים מקומי, עובר דרך גופים הקשורים לייצור תרופות ממשלתיות, ועד משרד הביטחון העובדים בנפרד על לפחות שישה חיסונים שונים, מה שמשקף את היריבות במדינה ומבני הכוח המתחרים ביניהם, המשרדים השונים מנסים כל אחד לקדם חיסון בעצמו.

בטקס בו השתתפו בכירים בטהראן ביום שלישי, שידרה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית קטעי צילום של מתנדב בודד שקיבל את החיסון בפאחרה, כאמור על שמו של מדען הגרעין האיראני הראשי, מוחסן פחריזאדה, שחוסל בנובמבר האחרון, חיסול המיוחס ישראל. בנו של פחריזאדה היה הראשון שקיבל את החיסון החדש.

נגיף הקורונה הדביק יותר מ-1.7 מיליון בני אדם באיראן והביא למותם של כ- 62,000 בני אדם, כך על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו ביום שלישי - מספר המתים הגבוה ביותר במזרח התיכון.

המשטר טען כי סנקציות אמריקאיות קשות שהטיל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2018 מערערות את המאמצים לרכש חיסונים מתוצרת חוץ ומקשה על קיום מבצעי חיסון המוניים כמו אלה שעושים בארה"ב.

מוחסן פחריזאדה חיסון לקורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד