כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מקרים נדירים

בלארוס: צלב קרס, וסמלי אס אס רוססו על בתי כנסת

זעזוע בקהילה היהודית בבלארוס בעקבות צלבי קרס וכיתובי SS שרוססו על קירות בתי כנסת בעיר גומל | לא נעצרו כל חשודים במעשה

בלארוס: צלב קרס, וסמלי אס אס רוססו על בתי כנסת
צלבי קרס ו-SS בבלארוס צילום: איחוד העמותות והקהילות היהודיות בבלארוס

צלב קרס וסמלי SS רוססו על בתי כנסת בעיר גומל שבבלארוס, בכניסה לבית הכנסת ולמטה הקהילה היהודית, שם מקרים כאלה הם נדירים מאוד.

חברי הקהילה היהודית בגומל, עיר הממוקמת כ-350 ק"מ דרום-מזרחית לבירה מינסק, גילו את הסמלים הגדולים בתחילת החודש, כך דיווח הקונגרס היהודי-אסיאתי היהודי ביום שני באתר האינטרנט שלו. לא נעצרו כל חשודים במעשה, כך דווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. בניין בית הקהילה היהודית הושחת בלילה שבין 3 ל-4 במרץ.

על פי איחוד העמותות והקהילות היהודיות בבלארוס, אלמונים ציירו צלב קרס בגודל של כמטר ושתי סמלי אס אס, בבניין זה נמצאים בית כנסת וארגונים יהודיים אחרים.

יו"ר הקהילה היהודית האזורית של העיר גומל, ולדימיר גרשנוק, אמר כי "קשה לדמיין מי יכול היה לעשות זאת ולאיזו מטרה, ככל הנראה, מדובר בביטויים של אנטישמיות יומיומית, חוליגנים, פנינו למחלקת המשטרה המחוזית, כעת האירוע מטופל, וננקטים אמצעים לזיהוי העבריינים".

הפעם האחרונה שמקרה כזה של ונדליזם התרחש בגומל היה בשנת 2014. ואז אותר האשם ונענש.

שלא כמו מדינות רבות אחרות במזרח אירופה, האדרת הנאציזם והרטוריקה האנטישמית הם נדירים בבלארוס, דיקטטורה פרו-רוסית שבה הנאצים הרגו אזרחים לא יהודים יותר מאשר 800,000 היהודים שרצחו בשואה.

יהודים היוו את מרבית אוכלוסיית גומל בתחילת המאה העשרים, וכשליש בשנת 1941 כאשר פלשו הנאצים לעיר. הנאצים רצחו אלפי יהודי גומל במהלך השואה, אך רבים אחרים ברחו אל פנים ברית המועצות ושרדו את רצח העם. כ-25,000 יהודים חזרו לגומל לאחר מלחמת העולם השנייה.

כיום, העיר המונה כחצי מיליון תושבים מהם רק כמה מאות יהודים.

בלארוס צלב קרס אס אס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד