י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תקלה של צה"ל?

ה'קנאים' נערכים למחאות סוערות: "עריקה" חרדית נעצרה בנתב"ג

ב'פלג הירושלמי' וב'עדה החרדית' מאיימים לצאת למחאה, בעקבות מעצרה של צעירה חרדית, בוגרת סמינר על ידי המשטרה הצבאית בנתב"ג | הצעירה נעצרה לאחר שהוגדרה כ'עריקה' מצה"ל והועברה לבסיס הקליטה בתל השומר משם צפויה להילקח לכלא 6 | מאמצים כבירים לשחררה

מחאה בעקבות מעצר 'עריק', ארכיון
מחאה בעקבות מעצר 'עריק', ארכיון צילום: שמעון ברוך ידיעות מהשטח

צעירה חרדית, בוגרת סמינר, נעצרה אמש (רביעי) בשעות הערב המאוחרות על ידי המשטרה הצבאית בנמל התתעופה בן גוריון, שעה קלה לפני שהייתה אמורה לעזוב את הארץ. גורמים ב'פלג הירושלמי' אמרו ל'בחדרי חרדים' כי במידה והנערה לא תשוחרר בשעות הקרובות, צפויות הפגנות סוערות.

הצעירה החרדית, תושבת ביתר עילית, הייתה אמורה לצאת מהארץ לביקור אצל בני משפחתה בחו"ל, אך בבדיקה שנעשתה במסוף הנוסעים התגלה כי היא עריקה משירות צבאי. משטרה צבאית שהוזעקה למקום עצרה את הצעירה והיא הועברה לבסיס הקליטה בתל השומר, ובהמשך היא צפויה לעבור לכלא 6.


התצהיר שהגישה הצעירה החרדית

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בקרובת משפחה של אחד מחברי הכנסת החרדים. בשעות אלו נעשים מאמצים כבירים להביא לשחררה. יחד עם זאת, קהילות הקנאים בירושלים וב'פלג הירושלמי' כבר מתכננים לערוך מחאות בעקבות המעצר.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הצעירה הגישה לצה"ל תצהיר דת בשנת 2014, אך בצה"ל מסיבה שאינה ברורה הגדירו אותה כ'עריקה' ואמש היא נעצרה.

גורמים ב'פלג הירושלמי' שמעורים בפרטים אמרו ל'בחדרי חרדים' כי מדובר באירוע "חסר תקדים". לדבריהם, "גם בצה"ל מבינים שמדובר בחרדית, אך ככל תקלה טכניץ הובילה לכך שהיא הוגדרה כעריקה".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לפני מספר שבועות נאמר לצעירה במשטרה כי היא מופיעה כנפקדת גיוס. הצעירה שהופתעה, הגיעה ללשכת הגיוס בתל השומר לברר את הענין, שם נאמר לה כי "אכן יש בעיה בתיק, אבל לא יודעים מה לעשות עם זה". בנוסף, הוסבר לה כי כיוון שהיא חרדית, לטעמם אין כוונה לגייס אותה וכי לא ברור כיצד ניתן לפתור את התקלה.

 

עריקה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד