י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות השחרור

תיעוד: מאות מפגינים בי-ם על מעצר ה'עריקה'; צה"ל: "השתמטה במשך 7 שנים"

שוב סוער ברחוב בר אילן בירושלים כאשר מאות קיצונים מוחים במקום על מעצרה של החרדית אמש בשדה התעופה בן גוריון באשמת עריקות מהצבא. המפגינים מתעמתים עם כוחות המשטרה וחוסמים את צירי התנועה באמצעות הבערת פחי אשפה | צה"ל: "השתמטה במשך 7 שנים"

תיעוד: מאות מפגינים בי-ם על מעצר ה'עריקה'; צה"ל: "השתמטה במשך 7 שנים"
המחאה בבר אילן צילום: ישי ירושלמי

מאות חרדים קיצונים מפגינים בשעה זו (חמישי) ברחוב בר אילן בירושלים, בעקבות מעצרה של הצעירה החרדית אמש (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון על ידי המשטרה הצבאית בטענה לעריקות. יצוין, כי כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הצעירה שוחררה לביתה לאחר איומי 'הפלג הירושלמי' לצאת למחאות סוערות.

הפלג איים להפגין: המשטרה הצבאית שחררה את העצורה החרדית

המפגינים מתעמתים עם כוחות המשטרה וחוסמים את צירי התנועה באמצעות הבערת פחי אשפה. עד כה לפחות מפגין אחד נעצר. המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "כוחות המשטרה ממשיכים בפעולות להשבת הסדר בצומת בר אילן-צפניה בירושלים בעקבות מאות מפגינים שהתקהלו במקום והחלו בהפרת סדר שכללה חסימת ציר התנועה, הבערת אש, וחלקם אף התעמת עם השוטרים. מרביתם של המוחים החל נס מהמקום מיד בעת הפעלת אמצעים על ידי המשטרה".

בד בבד, בצה"ל מתייחסים לסערה סביב מעצרה של הצעירה ומבהירים כי היא השתמטה משירות צבאי במשך שבע שנים. "החשודה נעצרה בעת שהתכוונה לצאת מהארץ, בחשד להשתמטות ממושכת משירות ביטחון, במשך כשבע שנים", מסר דובר צה"ל ל'בחדרי חרדים'.

בצה"ל טוענים הצעירה לא הגישה לרשויות הגיוס תצהיר דת כנדרש בחוק ובתקנות, מנגד מקורביה של הצעירה מציגים תצהיר לטענתם הוגש כבר ב-2014.

"בנובמבר 2020 התייצבה בלשכת הגיוס. לפנים משורת הדין, הוחלט שלא לעצור אותה ולאפשר לה להעביר הצהרת דת, על אף האיחור המשמעותי מהמועדים הקבועים בדין. למרות זאת. החשודה לא העבירה הצהרה כאמור, הוסיפו בדובר צה"ל.

"היום, בהסכם בא כוחה, לחשודה ניתנה חופשה ממעצרה לצורך הסדרת מעמדה מול הרשויות לאחר הצגת מסמכים כנדרש. לאחר שתסדיר מעמדה, יוחלט לגבי המשך הטיפול", לשון התגובה.

מחאה עימותים עריקה מעצרים ישי ירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד