י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיא של מספר חודשים

גרמניה בצרות: כמעט 20 אלף נדבקים ביממה

התחלואה בגרמניה שוברת שיאים. ביממה האחרונה נרשמו במדינה מעל 17,500 מקרים חדשים של נדבקים. אם המצב יימשך, גרמניה תצטרף לשוב ולהטיל מגבלות קשות על האזרחים

גרמניה בצרות: כמעט 20 אלף נדבקים ביממה
שגרת קורונה בגרמניה צילום: Unsplash

גרמניה מתמודדת כעת עם תחלואה גבוהה במיוחד. מספר מקרי הקורונה החדשים מדי יום עומד על שיא מאז ה-22 בינואר, כך על פי הנתונים האחרונים של מכון רוברט קוך למחלות זיהומיות שמתפרסמים היום (חמישי).

מעל 17,500 מקרים חדשים של נדבקים במהלך 24 השעות האחרונות, לעומת 13,343 שנרשמו יום קודם. קצב ההדבקה הגיע ל-90 מקרים חדשים ל-100,000 איש בשבעת הימים האחרונים.

גרמניה החלה עם הגבלות בתחילת מרץ. אך אם שיעור ההידבקות יישאר מעל 100 איש לכל 100,000 תושבים במשך שלושה ימים ברציפות, הרשויות יטילו מחדש הגבלות.

מהמכון נמסר, כי גרמניה נמצאת כעת בגל שלישי של נדבקים שהוחמר בעקבות התפשטותם של גרסאות הנגיף המדבקות יותר מהמקורי. מה שלא מסייע למדינה הוא מבצע החיסונים שמתנהל בעצלתיים. הקנצלרית מרקל אמרה כי לכל הגרמנים יוצע חיסון עד סוף ספטמבר, אך עד כה רק 8.4% מהאוכלוסייה - כמעט 7 מיליון איש - קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון נגד קורונה, חלקם של אנשים שחוסנו לחלוטין עומד על 3.7%.

אחת הסיבות למספר המתחסנים הנמוך, בגלל שמשרד הבריאות הגרמני השעה את השימוש בחיסון אסטרה-זנקה ביום שני, בגלל דיווחים על קרישי דם בקרב אנשים שקיבלו את החיסון, אך המבקרים טוענים שזה מוגזם, וההחלטה מאיימת להאט את מבצע החיסונים הלאומי.

אנגלה מרקל גרמניה קורונה אסטרהזניקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד