י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המתיחות בין המעצמות

הבית הלבן דחה את בקשתו של ולדימיר פוטין

המתיחות בין ארה"ב לרוסיה עלתה שלב כאשר השבוע כינה הנשיא ביידן את פוטין "רוצח" בקרמלין דווקא מנסים ליצור קשר ולפתוח בשיחות עם הממשל החדש, אך בבית הלבן מסרבים

הבית הלבן דחה את בקשתו של ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הבית הלבן דחה את בקשתו של ולדימיר פוטין לקיים שיחה פומבית - אולי בזום - עם הנשיא ביידן, מטעם הבית הלבן נמסר כי "המפקד הכללי די עסוק".

פוטין אמר בטלוויזיה ממלכתית לאחר שביידן כינה אותו "רוצח" בראיון ביום רביעי, כי הוא מוכן לנהל שיחות עם ביידן על היחסים בין שתי המדינות ועימותים אזוריים אחרים. אך מזכירת העיתונות בבית הלבן, ג'ן סאקי, דחתה במהירות את ההזמנה מצידו של ביידן, ואמרה כי לפוטין ולביידן יש "נקודות מבט שונות על מדינותיהם".

"אנו בטוחים שנוכל להמשיך ולחפש דרכים שיש אינטרס הדדי - אינטרס לאומי הדדי", אמרה סאקי. "אבל הנשיא לא עומד להתאפק באופן ברור כאשר יש לו חששות, בין אם זה במילים או במעשים" הוסיפה.

היא גם אמרה כי ביידן ופוטין שוחחו בינואר, "למרות שיש עוד מנהיגים עולמיים שהוא טרם שוחח עמם". היא הוסיפה כי, "אין לי על מה לדווח לכם מבחינת פגישה עתידית, הנשיא כמובן יהיה בג'ורג'יה מחר ועסוק למדי".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הנשיא ביידן קרא לפוטין "רוצח" לאחר שנשאל על יחסיו עם פוטין, הנשיא פוטין התגאה אמר. "אנחנו תמיד רואים את התכונות שלנו אצל אנשים אחרים וחושבים שהם כמו שאנחנו באמת. וכתוצאה מכך אנו נותנים הערכות לגבי אותו אדם", אמר פוטין. כאמור רוסיה השיבה את שגרירה מוושינגטון הבירה כנקמה, ודרשה שביידן יתנצל בפני פוטין על ההערה "רוצח".

הבית הלבן ולדימיר פוטין ג'ו ביידן ג'ן סאקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד