י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בפעילות השר דרעי

בשורה לחסידי ברסלב: הטיסות לאומן חוזרות

שר הפנים אריה דרעי שוחח אתמול עם שר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב על פתיחת השמיים בין המדינות והגעת ישראלים לאומן כבר בקרוב. השיחה הממושכת התקיימה לאחר דיונים פנימיים רבים וישיבות צוות שערך השר דרעי בלשכתו. שרי הפנים של ישראל ואוקראינה הגיעו להסכמות לאחר דיונים ארוכים

בשורה לחסידי ברסלב: הטיסות לאומן חוזרות
השר דרעי באומן צילום: באדיבות המצלם

בשורה טובה לנוסעים לאומן, הושג הסדר בין משרדי הפנים של שתי המדינות: "יחויבו להתחסן".

בהודעה משותפת לשר הפנים הישראלי אריה דרעי ושר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב, נאמר כי יש בשורה לישראלים והם יוכלו לשוב בקרוב לאומן.

שר הפנים אריה דרעי ושר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב, סיכמו אתמול (יום ה׳) על פתיחת השמיים לאזרחים ישראלים שירצו להגיע לאומן. לאחר שורה של דיונים הגיעו השר דרעי ומקבילו האוקראיני להסכמות על פי המתווה הבא:

בשלב ראשון יוקמו שני צוותים משתי המדינות. הצוות הראשון, על פי "מתווה דרעי אבקוב" יעסוק בכניסת אזרחים משתי המדינות ומתן אפשרות לכניסה חופשית למי שיענה על ההגדרות שיקבעו.

צוות שני יעסוק בהכנה לקליטת אלפים לאומן בימי ראש השנה.

מייד לאחר הדיונים הארוכים והמתווה שהוסכם על ידי שר הפנים דרעי ושר הפנים אבקוב שיגר דרעי את המתווה לשגריר אוקראינה בישראל יבגני קורנייצ'וק.

המתווה נסגר בתיאום מלא עם שר הבריאות הישראלי יולי אדלשטיין.

שר הפנים דרעי אמר על המתווה: "למרות שיש עוד זמן עד לראש השנה, החלטנו לטפל בנושא כבר כעת ולסייע לרבבות ישראלים שנוסעים לאורך כל השנה לאומן ובמיוחד לציון רבי נחמן בראש השנה. אני מודה לשר הפנים אבקוב ולשגריר קורנייצ'וק. הדיונים היו ארוכים אך התוצאה תסייע לרבבות המאמינים"

שר הפנים אבקוב בירך את השר דרעי ואמר כי ארצו פתוחה לקבל את הישראלים שמגיעים לאומן כבר מאות שנים: "אני רוצה לברך את השר דרעי. הוא היה נחוש לסיים את ההליך ואני מאמין שכבר בקרוב מאוד שני הצוותים, הישראלי והאוקראיני, יגישו את המלצותיהם כדי שכבר בקרוב, בוודאי בראש השנה, הישראלים יוכלו לשוב לאומן ולהתפלל".

את התיאום בין שר הפנים הישראלי ושר הפנים האוקראיני הוביל רבה הראשי של קייב הרב יונתן מרקוביץ.

התרגום המלא לעברית מההודעה של האוקראינים, שפורסמה באתר הרשמי של משרד הפנים האוקראיני: "התקיימה שיחה בין השרים אבקוב ודרעי, דובר על החגיגות המסורתיות של ראש השנה באומן. סוכם כי הדבר יתאפשר אבל חובת ההתחסנות לכל מי שיגיע לאוקראינה. השר אבקוב הודיע לשר דרעי כי הרשויות האוקראיניות מוכנות לסייע להגעת התיירים הישראלים לאומן וכי לכולם יהיו מסמכים המעידים על כך שקיבלו חיסון, בנוסף, הצדדים דיברו על האפשרות שישראל תסייע לאוקראינה בנושא החיסונים נגד קורונה".

אוקראינה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד