י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יינות משובחים

יקב ברקן מגיש לכם את היינות המומלצים שילוו את חג הפסח

'יקב ברקן' היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות הבינלאומיות זוכה לכשרות המהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, בד"ץ בית יוסף וכשרות הגר"ד לנדו. לקראת פסח מציג היקב את היינות בהם תוכלו להדר במצוות ד' כוסות ובשמחת החג בכל סעודה בימי החג וחול המועד • בחרנו עבורכם 4 יינות שתוכלו להדר בהם במצוות 4 כוסות או בכל סעודה במהלך החג

יקב ברקן מגיש לכם את היינות המומלצים שילוו את חג הפסח
יינות ברקן צילום: מתוך האתר

היין הראשון עליו אנו ממליצים המתאים גם לליווי המנות הראשונות, הוא:

גוורצטרמינר מסדרת רזרב גולד בציר 2020

Reserve Gold Edition הינה מהדורת הזהב של סדרת רזרב. מהדורה מיוחדת של יינות יוצאי דופן בעלי טעם ואופי ייחודי. היינות נוצרו מענבים שגדלו בכרמים מובחרים בגליל העליון. הגפנים, הכרמים וחביות העץ, נבחרו בקפידה ע"י הייננים של היקב, שארזו את המכלול לכדי יינות מיוחדים המעוטרים זהב.

כך נוצר יין שהוא יותר מיין טוב, הוא יין זהב.

גוורצטרמינר הינו זן מאוד אופנתי במחוזותינו שאינו יורד מטבלת היינות הנערצים כאן. רזרב Gold גוורצטרמינר הוא יין קצת מתקתק ועם ארומות של ליצ'י ודבש. קשה שלא להתמסר אליו. מתיקותו העדינה משלימה לכם את טעמי הגפילטע המתקתק, ואם יש מי מבינכם שאוהבים להוסיף חריפות של חזרת, הרי הגוורץ שלכם (שם החיבה המקוצר של גוורצטרמינר) ימתן את תחושת החריפות.

ואם הגעתם כבר למנה העיקרית הדשנה, מומלץ לכם לחלוץ שני יינות אדומים.

האחד מרלו מסדרת פרי ראן של יקב סגל והשני קברנה סוביניון מסדרת פלטינום החדשה של יקב ברקן.

FREE RUN מרלו בציר 2018

Free Run, הינו התירוש הראשוני היוצא מן הענבים. זהו הנוזל הניגר חופשי מן הענב, ללא התערבות, עשיר בטעם, צבע וארומה הייחודיים לכרם ולזן הענבים. זהו החלק המשובח ביותר המגיע מהמיצוי הראשוני והטהור של קליפות הענב ללא לחץ מלאכותי של מכונות והוא המשיך להתיישן למשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

FREE RUN מרלו מבציר 2018 זכה לאחרונה בהגדרה המרלו הטוב בישראל (בתחרותBest Value 2021) ולא סתם. זהו יין איכותי ופירותי, מתאים לכל קדירת בשר עם פחמימות מתוקות או רטבים מתוקים. אומרים על מרלו שהוא מזכיר שזיף סגול והנה לכם יין נהדר.


המרלו של ברקן • קרדיט: יח"צ

פלטינום – קברנה סוביניון בציר 2018

יין עוצמתי ועשיר בטעמים וניחוחות המשתלבים בהרמוניה מושלמת.

משלב טעמי פרי אדום ושחור, עם תבלינים, וניל, קפה, ועץ קלוי שמקורם בחביות עץ האלון הצרפתי. יין מרוכז ועשיר במיוחד, בעל גוף מלא וסמיך וסיומת עוצמתית וארוכה.

פלטינום מורכב מחביות קברנה סובניון מהגליל העליון, שהראו תכונות יוצאות דופן בעת הטעימה השנתית בה צוות הייננים קובע לאיזה יין מיועדת כל חבית.

בטעימה זו נבחרו חביות מצטיינות בטעם, בארומה או בכל מאפיין אחר שגרם להן להתבלט מול השאר. לאחר שנבחרו והופרדו משאר החביות, היין המשיך להתיישן בהן ומהן הוכנה המהדורה הראשונה של פלטינום.

פלטינום החדש המתהדר בבקבוק עב כרס מלכותי, מציג טעמים מלאים עם רמז לארומות חבית. בוודאי תרצו לשדך אותו למנת בשר דשנה או צלויה.

ובכל ארוחה משפחתית יהיו גם חובבי היין האדוקים, האספנים ומביני העניין אותם יסקרן ללגום מיין עמוק ועשיר בשם אלטיטיוד 720, בחירה מדויקת למנות הכבדות ועתירות השומן בחג.


יין פלטינום • קרדיט: יח"צ

אלטיטיוד 720 קברנה סוביניון בציר 2016

סדרת Altitude היוקרתית מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. גובה הכרם בו גדלים הענבים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין והוא מאפשר הצצה להבדלים בין היינות שכל טרואר מייצר. שם היין מסמל את גובה הכרם מעל פני הים.

מקורו של אלטיטיוד 720 הינו בכרם בגובה 720 מ' מעל פני הים, על הר גודרים שבין מושב דובב לגבול הלבנוני. לאחר יישון במשך 14 חודשים בחביות, רובן מאלון צרפתי, היין בוקבק ללא הצללה.

יין כבד ועשיר בטעמיו, תרגישו כאן פירות אדומים ושחורים יחד עם ניואנסים של עישון ווניל מיישון בחביות עץ אלון צרפתי שנבחרו אחד אחד על ידי הייננים. היין שמגיע מכרם בגובה 720 מטר ישלים וישדרג לכם את המנות העיקריות שלכם, אלו עם רמות השומן הגבוהות,  אלו שעליהם בניתם " שיעשו את הסעודה".

זהו יין עוצמתי עם רמזים ברורים של ארומות קלויות ותבלינים ירוקים מענגים. זהו מן היינות היותר אלגנטיים של היקב.

קברנה סובניון • קרדיט: יח"צ

יקבי ברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד