י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות קמפיין מנומנם

ישורת האחרונה: זה היעד במפלגות החרדיות

מחר יפתחו הקלפיות בכל רחבי הארץ ואזרחי ישראל ייצאו לבחור בפעם הרביעית בתוך שנתיים | במפלגות החרדיות מסכמים 3 חודשים של קמפיין ונערכים לשנע מצביעים פוטנציאלים לקלפי | למרות קמפיין שהתרכז בעיקר ברשתות, הפעילים מתעוררים והשטח מתחיל לחזור לחיים

ישורת האחרונה: זה היעד במפלגות החרדיות
חרדים בקלפי צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הישורת האחרונה: 90 ימי קמפיין יגיעו הלילה לסיומם. לצד פתיחת הקלפיות מחר בשעות הבוקר, מסכמים בסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה את הקמפיין, בעוד שבש"ס ניהלו קמפיין לאורך כל התקופה, ביהדות התורה נזכרו כהרגלם מאוחר יותר, כאשר הפעם שניהם התנהלו לרוב רק ברשתות החברתיות.

תקופת הקורונה השאירה את נציגי המפלגות בביתם, ורק בימים האחרונים יצאו ראשי המפלגות מעט לסיור בשטח, וגם אלה שיצאו, הגיעו לשטח שלהם, לפגוש את הציבור שלהם שגם כך יצביעו לש"ס ויהדות התורה.

בש"ס מקווים שהשאננות ברחובות תישאר רק ברחובות השמאל, ומול הסקרים שחוזים ניצחון לגוש הימין, אומר השר אריה דרעי כי בסקרים פנימיים המצב קשה ויש תיקו בין הגושים מה שמעלה חשש לבחירות חמישיות.

בש"ס בטוחים כי הם ישארו במספר המנדטים העכשווי, ואף מקווים כי יצליחו להגיע לכוח של עשרה מנדטים, אך בשביל כך דרושה ירידה באחוזי ההצבעה, ב 2% לכל הפחות.

ביהדות התורה שהחלו את הקמפיין עם תרחיש של זליגה משמעותית למפלגות הימין, הציונות הדתית ובנט, בטוחים ביישורת האחרונה כי המפלגה תשמור על כוחה ותביא מספר זהה של קולות (כ270,000) מה שהביא ל-7 מנדטים בסבב הקודם.

ביהדות התורה לא צפויים לעלות במספר הקולות, וגם אלה שמתווספים מהגידול הטביעי, יתקזז עם הקולות שזולגים לציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ׳ ואיתמר בן גביר.

עיקר הקולות של סמוטריץ׳ ככל הנראה יגיעו מצעירי אגודת ישראל. במפלגות החרדיות ניהלו בחודש האחרון קמפיין מאסיבי בקהילות חב"ד, אך מסתמן כי מרבית הקולות של חסידי חב"ד יצביעו גם הם לציונות הדתית.

ביום הבחירות כמו תמיד, החרדים מיומנים כבר בניהול יום הבחירות ויודעים להביא את ציבור המצביעים לקלפי, בריכוזים החרדים למרות הקמפיין הצולע, השטח עירני כבר עכשיו ויתעורר עוד יותר מחר.

בחירות 2021 החרדים תנועת ש"ס בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד