י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עצורים במחאה בבר אילן

זעם ב'עדה החרדית': גבאי האדמו"ר זומן לחקירה

לפחות שישה חרדים נעצרו בהפגנה הנערכת בשעה זו ברחוב בר אילן בירושלים, נגד בניית 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה שצפוי לחלוף באזור השכונות החרדיות | מוקדם יותר היום, זימנה המשטרה לחקירה את אחד מגבאיו של האדמו"ר מ'משכנות הרועים', בחשד כי עומד מאחורי ארגון המחאות בבר אילן | ב'עדה החרדית' זועמים: "ניסיון להלך אימים"

זעם ב'עדה החרדית': גבאי האדמו"ר זומן לחקירה
המחאה בבר אילן צילום: ישי ירושלמי

פעילי המחאה מקהילות הקנאים בירושלים, שבו היום (שני) להפגין נגד בניית 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בבירה. המפגינים, שטוענים כי מעבר הרכבת באזורים החרדים, ייפגע קשות בציביון השכונות, ניסו למנוע את המשך העבודות באתר הבנייה.

כוחות משטרה, בליווי אמצעים לפיזור הפגנות שהגיעו למקום, פינו את המפגינים ועצרו שישה מהם בחשד להפרת הסדר הציבור. מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה פועלים כעת בעקבות עשרות מפגינים שהחלו מתקהלים ברחוב בר אילן בירושלים ומפרים את הסדר במקום"

בד בבד, הבוקר זימנה המשטרה לחקירה את אחד מגגבאיו של האדמו"ר מ'משכנות הרועים', בחשד כי עומד מאחורי ארגון המחאות בבר אילן. גורם בקרב קהילות הקנאים טוענים כי מדובר ב"ניסיון השתקה" ו"פגיעה בזכות הדמוקרטית להפגין".

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה ב'בחדרי חרדים', שיחת טלפון שקיים קצין מודיעין במשטרת ירושלים עם נכדו של הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, מרבני חסידות ברסלב, בה ניסה בכל דרך למנוע את הגעתו של הגרי"מ שכטר למוקד המחאה.

ב'עדה החרדית' רואים קשר בין ברור בין המקרים. לדברי גורם בכיר, "המשטרה מפעילה לחץ פסול על גבאים או נכדים מקורבים של האדמו"רים ורבני הקהילות, בניסיון להלך אימים על גדולי התורה מקבלת החלטות ממקום של יראת שמים והשקפה. המיינסטרים ימשיך לשתוק גם מול הדברים הפסולים הללו, שאין להם שום מקום במדינה מתוקנת".

בתוך כך, אתמול יצאו קהילת 'אנשי ירושלים' בראשות רבם הגאון ר' שמעון יצחק שלזינגר לאזור עבודות הרכבת בציר בר אילן, ומחו גם הם במשך מספר שעות. הגאון הרב שלזינגר אמר בהפגנה, כי "על האחראים על עבודות הרכבת להבין כבר שמדובר במאבק נחוש ללא פשרות, ועליהם לסגת לחלוטין מתכניות הקו הירוק ולבטל את מעבר הרכבת בשכונות החרדיות, תוך היזק חמור לתושבים גם ברוחניות וגם בגשמיות".

במקום נרשמו עימותים בין המפגינים לבין כוחות המשטרה והמאבטחי עבודות הרכבת, שהתעמתו עם אנשי קהילת 'אנשי ירושלים' בניסיון למנוע את קיום ההפגנה אך ללא הצלחה. לפי עדי ראייה, המפגינים שיבשו לחלוטין את העבודות.




הפגנת 'אנשי ירושלים' בבר אילן//צילום: שלומי טריכטר

 

 

הפגנה בר אילן הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד