י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפרחים לליברמן

מדיבורים למעשים: גל אלימות נגד בני המגזר החרדי

מערכת הבחירות הנוכחית הגיעה לאחר תקופת הקורונה, תקופה בה הושמץ הציבור החרדי מידי ערב בשידור חי, בעידוד ובתמיכת חלק מהפוליטיקאים | בימים האחרונים המילים הפכו למעשים חמורים במיוחד כאשר דמם של החרדים הופקר בחוצות המדינה

מדיבורים למעשים: גל אלימות נגד בני המגזר החרדי
רגלו של האברך שנפצע באשדוד צילום: באדיבות המצלם

בשנה האחרונה הועצמה שנאת החרדים על ידי כלי התקשורת וחלק מהפוליטיקאים, שניצלו את תקופת הקורונה בכלל ואת תקופת הבחירות בפרט לשיסוי וניגוח הציבור הכללי בבני המגזר החרדי.

כידוע, ל'נאורים' יש משפט אותו הם אוהבים להטיח בכל עת שדיבור מסוים לא מוצא חן בעיניהם, 'מילים יכולות להרוג' הם יטענו בלהט. אך ככל וזה נוגע לציבור החרדי, ההסתה מותרת והשנאה רצויה, תשאלו את ליברמן ולפיד.

אך החמור מכל ארע, ובימים האחרונים מתקבלים דיווחים על גילויי שנאה רבים מצד אנשים בלבוש חילונים כלפי בני המגזר החרדי. היום בבני ברק ואתמול באשדוד, ומדובר במקרים בודדים, מתוך ים השנאה שכל אחד מבני המגזר המסתובב באזורים מעורבים וחילונים מרגיש.

בימים האחרונים כאמור עברו הדיבורים מהרשתות החברתיות אל המרחב הציבורי. נערה בת 12 צעדה היום (שני) ברחוב השומר בבני ברק, בסמוך לרחובות השיריונאים ופוברסקי מול ככר אדלר. חילוני מגודל שנסע ברכבו, עצר לידה שלף רובה (כלשון הילדה) עם קנה ארוך. כוון לעברה וצעק 'ככה זה חרדים'. הילדה המבוהלת נמלטה אל ביתה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר אביה, כי: "אכן הגיעו שוטרים לגבות עדות מבתו המבוהלת, אך הם אמרו שאם ברצונו שייגש לתחנת משטרה להגיש תלונה, הם מצדם הבטיחו לחפש במצלמות. אם הם ימצאו את האשמים, אולי אלך להגיש תלונה, אחרת לא נראה לי שזה יזיז למישהו" סיכם האב.

אתמול התרחש מקרה דומה בעיר אשדוד, אברך שעמד במעבר חצייה בצומת הרחבות שדרות משה סנה פינת ברית חטף לפתע אגרוף לפרצופו, נפל על הקרקע ונחבל. בבית החולים הוא אובחן כסובל מזעזוע מוחי קל.

מתנדב קהילתי רדף אחרי התוקף במשך דקות ארוכות וכיוון את המשטרה אליו, אך זו בוששה מלהגיע. היום הגיע האברך אל עיריית אשדוד על מנת למצוא במצלמות העירייה במקום את התוקף. יחד אתו עמד במקום שוטר, כשהגיע רגע התקיפה, הורו לו לצאת ואסרו עליו לראות את הרגע בו תוקפים אותו עצמו.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל דוברות המשטרה עם השאלות כדלקמן: "איך המשטרה מתכוונת למגר את האלימות הגואה נגד החרדים. האם נלכד המאיים מבני ברק. למה לא הגיעה המשטרה למתנדב שקרא להם באשדוד. האם המשטרה קיבלה את צילום אירוע התקיפה. ומה היא עושה עם זה". 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה רואה בחומרה רבה כל ארוע בו ישנה אלימות כלפי אדם אחר וכאשר תוגש תלונה על הארוע הנושא יחקר".

שנאת חרדים אלימות הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד