כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ומי זכתה בפרס הראשון? ילדה מעמנואל...

מה הקשר בין ג'ל כביסה לארצות-הברית? • החתונה המשונה של פרסום 'מנטה' • וכשאין ארועים, מגיע הזמן לכל הכנסים של תעשיית הפרסום והשיווק החרדית • חיה ברויער עם 'שוק הפרסום'

ומי זכתה בפרס הראשון? ילדה מעמנואל...



צפוף בניו יורק

מבצעים זה עניין רגיש. מצד אחד, מה טוב: במבצע יש משהו חדשני לנופף בו, הלקוח היבשושי כבר לא כל-כך יבשושי, ולא צריך לשבור את הראש כדי לספק לו תוצרים שוברי שגרה.

מצד שני, אם לא בונים מבצע מנצח, זה יכול להיות קצת מעיק. למשל, כשהפרס הראשון לא קשור בשום צורה למותג אותו מנסים לקדם. למשל, כשמדלגים על הרעיון המרכזי של קידום המכירות.

הנקל סוד מוציאים את פרסיל ג'ל במבצע: שולחים המלצה אישית מדוע כדאי להשתמש בג'ל ולא באבקה, משאירים פרטים ויכולים לזכות ב... טיסה זוגית לארצות הברית.

רק במחילה, מה הקשר בין ג'ל כביסה לארצות הברית? פרסיל ג'ל מיוצר בארצות הברית? הוא מותג מוביל בארצות הברית? למה אף אחד לא השתדל לקשר את הפרס הראשון למותג? רק הפרס השני (מכונת כביסה) והשלישי (פרסיל ג'ל לשנה מתנה) יושבים מצויין על הקונספט.

ושאלה שניה לי למוחות שמאחורי המבצעים בבולטון פוטנציאל: חיפשתי בפרינט את הכוכבית שתגדיל מכירות ולא מצאתי. מן המשתמע, גם אם לא אקנה את הג'ל כביסה שלכם ואשלח המלצה, אוכל לזכות, הרי לא ביקשתם הוכחת קניה...

מתמיה, כל המבצע נהגה כדי לקבל לפקס ערמות של המלצות שיספקו ידיעות יח"צ לחמשת השנים הבאות. זה הכל?

יריית הפתיחה לאירועי קיץ תש"ע

קיץ, כידוע, הוא זמן של ארועים. שלושת השבועות, הזמן בו עקרונית אין ארועים, הוא בדיוק הזמן לכל הכנסים המתוקשרים של תעשיית הפרסום והשיווק החרדית.

הנה, כבר השבוע, מתפרסמת התוכניה של 'ערך מוסף 3', יום העיון והתערוכה המקצועית של פרוג. הפאנל המרכזי והתערוכה, אקטואליים משהו בסימן "אם לא נסביר, נפסיד". האירוע, בכ"ד תמוז, באולם היכלי מלכות בבני ברק.

משרד הפרסום הנשי ביותר במגזר יוצא בשיתוף פעולה עם מט"י לכנס 'יוזמות' לבעלות עסקים. למרות שכולם נורא מתרגשים, והמנכ"לית של דמיון מסבירה לכל מי שרק מוכן לשמוע על איך היא מתכוונת להביא לשם את כל בעלות ה'מכירות' הקטנות בבתים (מס הכנסה יבוא לבקר?), הפרינט השחור מעלה כמה חששות.

חמוש בצוות של נשים, משרד פרסום דמיון מחזיק בלקוח נשי אחד בקושי: B&D. נוסף על כך, במקום לנופף באג'נדה הנשית שלהם ולגנוב לכולם את כל לקוחות מותגי הפארם, הקוסמטיקה, הנקיון והכביסה - הן בעיקר שותקות. הפרינט השחור והתוכניה הלא-מספקת שהן מפרסמות לכנס, עושים לנו חשק לקוות שהפעם הן הולכות לעשות את זה טוב, אבל ממש טוב, כפי שכנס מעניין, ייחודי וראשון מסוגו כמו כנס 'יוזמות' אמור להיות.

חתונה משונה

מעולם, גם בימים בהם טריו חיתנו את שני הצדדים על דעת טרקלין יאקאב חשמל, לא הצלחתי להבין את ההתעקשות המשונה לדחוף מוצרי חשמל לתוך הזמנות או שטרי 'תנאים'. התגובה על פרינטים כגון אלו נעה בין לקמט את המצח לבין להרים גבה.

השבוע, אחרי שחיסלו את הטורקים, פרסום מנטה מזמינים אותנו אישית לרכוש חבילת חתונה של דלנוגי עב"ג נורמנד ולקבל מייבש כביסה במתנה.

ואי"ה בשמחתכם ישמח ליבנו גם אנו, הם אומרים וחותמים: רשת צורף.

אם כי, כמגזר הבקיא בפענוח הזמנות לחתונה ונאמן על קריאת כל השורות הקטנות, המסר כנראה עתיד לעבור.

כולם יוצאים לחופש

הפרסומאים ומנהלי השיווק מתחילים איש איש לנשור לכיון בתי מלון וחו"לים, כשסופי העיתונים מתמלאים בעוד ועוד רבעי עמודים וסטריפים תיירותים. ועיתון משפחה כמו עיתון משפחה, נאמן למסורת האינסרטים והקטלוגים, מצרף השבוע מוסף תיירות בשיתוך משרד התיירות, מחולק לפי נחלות השבטים.

גם מסע של אלף מיל מתחיל בצעד אחד קטן

פתגם סיני עתיק אומר, שגם דרך ארוכה מתחילה בצעד קטן. כדי להתקדם, צריך קודם כל לזוז. ואז לזוז יותר. ואז עוד יותר.

המדור ממשיך לעקוב אחר עיתון "מורשה" המבטיח, מי שהחל בתור שילוב של שני עיתונים והפתיע בתכנים האיכותיים, מפנה את דעתו כעת לענייני שיווק ומתפאר השבוע בלא פחות משלושה פרינטים חדשים במגזין (לא כולל קופות צדקה ומודעות לא מוכרות) ועוד שלושה במוסף הנשים המצויין, שעוד יכניס בכיס הקטן הרבה מוספי נשים אחרים.

ילדות עמנואל עושות מעשים טובים

לפני כארבעה חודשים יצא לדרך מבצע הילדים של מנטוס. כל מה שפרסומי ישראל ביקשו מאיתנו לעשות הוא: מעשים טובים. כל ילד שכתב על המעשה הטוב שלו וצרף שתי הוכחות קנייה, קיבל שי מתנת מנטוס ללא הגבלה.

השבוע בפרסומי ישראל החליטו על זוכי הפרסים הגדולים ונחשו מי זכתה בפרס הראשון? ילדה מעמנואל..

הפתעה

אין מי שיכול לעמוד מול שוקולד, ואולי זו הסיבה מדוע צבאו מנהלי השיווק של העיתונות החרדית על מפעלי עלית השבוע, למסיבת עיתונאים מתוקה-מתוקה.

כעת, אחרי שכולם ליקקו את האצבעות, בולטון פוטנציאל מפרסמים פרינט לאצבעות השוקולד של עלית מגדים: במילוי המון המון קרם חלב או מלא מלא מלא עדשים. אין ספק, מודעה חמודה וילדותית במיוחד.

קרייאטיב לשבוע הספר

ציפור קטנה לחשה לנו שהנה, אחרי שרשת החנויות והוצאת הספרים 'פלדהיים' הצטרפה בתור לקוח אסטרטגי למשרד הפרסום גל אורן, מסתבר שכבר מאז תחילת חודש הספר, הקריאייטיב אכן מגיע מחברים בגל אורן. השאלה היא רק: למה אין קרדיט?

ואם כבר מדברים על פלדהיים, יופי של כתבה יש להם השבוע במגזין משפחה.

יש חדש

מקאן מפרסמים פרינט שני בסדרת החסכון בחשמל, ופרסומי ישראל מציגים את הזוכים בתחרות "מנטוס עושה לך טוב".

פרינט חדש לבגיר על ידי בולטון פוטנציאל, מימד מפתיעים עם לא פחות מארבעה פרינטים חדשים: אחד לגלידות נטסלה, שניים לדאב ועוד אחד לקוקה קולה.

פרסום בראשית החדש של מוטי קוטיינר מציג השבוע פרינט אדפטציה לקמפיין הלבבות של מכונת הכביסה LG ופרינט חדש לחנייה חדשה ומאושרת בסניפים אושר עד.

על מודעת משחק המחשב 'נדנדע' החדשה חתום פרסום גל אורן, וטריו מציגים סטריפים של טרקלין יאקאב חשמל.

משרד הפרסום הקטן והמצליח 'מנטה' משחררים מודעה חדשה לרשת תצורף ומתענגים על לקוח חדש: 'עוף טוב'. בתיאבון!

שאריות משבוע שעבר

קמפיין נסקפה של אפיקים עבר שדרוג לפרינט לכלל הציבור (ולא רק לנשים) והוא עדיין כאן, מגובה ביחסי ציבור במדורי הצרכנות. גם קמפיינים של סנו מקסימה (המרכך ואבקת הכביסה) של אפיקים עוד פה ואפילו בזק.

שלושה פרינטים של גל אורן לתנובה עדיין מככבים בעיתונים ובידיעות יח"צ, בולטון פונטציאל בעניין של מבצעים ממשיכים לקדם את מבצע המתכונים של טונה סטארקיסט וגם את מבצע מטרנה ושילב.

מודעת עינית ממשיכה, וגם קמפיין דפי הקהילה וידיעות יחסי הציבור שלו עדיין כאן.

טריו עוד לא מפנים את השאריות מפסח וממשיכים להציג בפנינו את מודעת פיירי. פרינט אחוזת יערים של מגזרים עושה קאמבק, גם גל אורן לסוזוקי וגם טויוטה בשני פרינטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד